میلگرد استیل چیست؟ معرفی انواع آن

میلگرد استیل در دو نوع ساده و آجدار، یکی از مقاوم‌ترین محصولات فولادی است که از فولاد زنگ نزن تولید می‌شود. این محصول در برابر خوردگی، حرارت و عناصر شیمیایی مختلف، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. در این مقاله به موضوع میلگرد استیل، انواع میلگرد استیل، کاربرد میلگرد استیل و مزایای آن‌ها می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

میلگرد استیل چیست؟

میلگرد استیل یا استنلس استیل، یک نوع محصول فولادی تولید شده از فولاد زنگ نزن است که اغلب در محیط‌های با رطوبت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نوع میلگرد صاف و آجدار برخلاف نوع معمولی، قابلیت بالایی برای مقاومت در برابر خوردگی، حرارت دارد. دلیل اصلی چنین ویژگی میلگرد استیل، وجود آلیاژ کروم و نیکل در ترکیب شیمیایی آن است.

میلگرد استیل

میلگرد استنلس استیل چیست؟

میلگرد فولادی زنگ نزن که به آن میلگرد استنلس استیل نیز گفته می‌شود، از آلیاژ کروم، نیکل و سایر عناصر تولید می‌گردد. این محصول به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و نسبت مقاومت به وزن بالا، در صنایع متعددی کاربرد دارد.

میلگرد استنلس استیل در محیط‌هایی استفاده می‌شود که میلگردهای کربنی ممکن است به دلیل قرار گرفتن در معرض عناصر پر تنش مانند آب شور یا مواد شیمیایی دچار خوردگی یا تخریب شوند.

کاربردهای معمول این محصول شامل سازه‌های دریایی، فونداسیون ساختمان، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به همراه و سایر پروژه‌های زیربنایی مانند پل‌ها، سدها و غیره است.

میلگرد استنلس استیل در گریدهای مختلف تولید می‌شوند. رایج‌ترین آن‌ها شامل فولاد ضد زنگ ۳۰۴ و ۳۱۶ است. انتخاب گرید بستگی به شرایط محیطی سازه‌ای دارد که باید تقویت شود. خواص میلگرد استنلس استیل بسته به نیازهای خاص پروژه نیز قابل تغییر است.

میلگرد استیل

میلگرد استیل کربن چیست؟

میلگرد استیل کربنی نوعی آرماتور فولادی است که معمولا در سازه‌های بتنی استفاده می‌شود. این محصول از فولاد کربنی ساخته می‌شود که متشکل از آلیاژ آهن و کربن است. محتوای کربن در میلگرد استیل کربنی معمولا بین ۰.۱۵  تا ۰.۶۰ درصد در نظر گرفته می‌شود.

این نوع میلگرد بسیار بادوام، مستحکم و مقرون به صرفه است و آن را به گزینه‌ای محبوب برای تقویت سازه‌های بتنی مانند ستون‌ها، دیوارها و پل‌ها تبدیل می‌کند.

میلگرد استیل کربن استحکام کششی بالایی دارد و برای مقاومت در برابر نیروهای بیرونی که ممکن است باعث ترک خوردن یا شکست سازه‌های بتنی شوند، طراحی شده است. همچنین در برابر خوردگی مقاوم است و گزینه مناسبی برای سازه‌ها در محیط‌های پرتنش به حساب می‌آید.

نحوه تولید میلگرد استیل

میلگرد استیل چیست و چگونه تولید می‌شود؟ میلگرد فولادی معمولا با استفاده از دو روش تولید می‌شود: روش کوره اکسیژن پایه (BOF) و روش کوره قوس الکتریکی (EAF). روش BOF از سنگ آهن، کک و سنگ آهک استفاده می‌کند؛ در حالی که در روش EAF از ماده اولیه فولاد قراضه یا بازیافتی برای تولید میلگرد استیل بهره می‌گیرد.

اگرچه روش کوره اکسیژن پایه (BOF) شامل ترکیب سنگ آهن، کک و سنگ آهک، یک روش رایج برای تولید میلگرد استیل است اما امروزه تولید این محصول با استفاده از روش EAF یا فولاد قراضه صورت می‌گیرد.

قراضه استیل به عنوان شارژ اولیه، وارد کوره قوس الکتریکی می‌شود. این کوره، نرخ ذوب بالایی دارد که به واسطه ۳ الکترود گرافیتی، گرمای مورد نیاز برای ذوب استیل قراضه را تامین می‌کند.

وقتی قراضه استیل ذوب شد، ماده تولید شده به کوره‌های خلاء  (VOD) یا کوره های تحت گاز خنثی (AOD) انتقال پیدا می‌کنند. در این مرحله، آلیاژهای مورد نیاز برای تولید میلگرد استیل (مانند کروم و نیکل)، اضافه می‌شوند.

این فرایند بدون حضور اکسیژن صورت می‌گیرد تا ضمن جلوگیری از اکسیداسیون احتمالی، پرتی محصول به حداقل ممکن برسد.

پس از این مرحله، فرایند کربن زدایی انجام می‌شود تا کربن محصول به حداقل ممکن برسد. وجود کربن باعث واکنش شیمیایی با آلیاز کروم می‌شود که در نتیجه، باعث کاهش خواص مکانیکی میلگرد خواهد شد.

وقتی فولاد ضد زنگ به صورت مذاب آماده شد، وارد مرحله ریخته‌گری پیوسته می‌شود. در این فرایند، فولاد ضد زنگ به سه قالب اسلب، بیلت و بلوم فولادی درمی‌آید که برای تولید میلگرد استیل، بیلت و بلوم را به مرحله بعدی منتقل می‌کنند.

برای افزایش شکل‌پذیری محصول، بیلت و بلوم در دمای بالا پیشگرم می‌‌شوند. پس از آن، ضخامت بیلت و بلوم به وسیله غلطک‌های خط نورد گرم، کاهش پیدا می‌کند تا به مقطع مورد نظر میلگرد استیل برسد.

در آخر نیز میلگرد استیل برش داده شده و پلیسه زدایی می‌شود تا بتواند سطح صاف و براقی به خود بگیرد. 

میلگرد استیل

ترکیب میلگرد استیل

میلگرد استیل عمدتا از کربن و آهن تشکیل شده است. ترکیب دقیق میلگرد فولادی بسته به نوع فولاد و روش تولید آن می‌تواند متفاوت باشد.

به طور کلی، میلگرد استیل با مقادیر مختلف کربن، منگنز، سیلیسیم، فسفر، منگنز، کروم، نیکل و عناصر دیگر تولید می‌شود تا خواص خاصی مانند استحکام، انعطاف‌پذیری و مقاومت در برابر خوردگی به آن بدهد.

با این حال، درصد ترکیب شیمیایی میلگرد استیل برای هر کدام از آلیاژهای به کار رفته در آن، بستگی به نوع آن دارد که در ادامه به هر یک می‌پردازیم.

انواع میلگرد استیل

میلگرد استیل در انواع میلگرد استیل ۳۰۴، ۳۱۶، ۳۲۱، ۴۱۰، ۴۲۰، ۴۳۰، ۴۰۵۷،  ۱.۴۹۲۳، نسوز ۳۰۹، نسوز ۳۱۰ و میلگرد استیل ۴PH-۱۷ تولید می‌شود که در ادامه به هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

۱- میلگرد استیل ۳۰۴

میلگرد استیل ۳۰۴ از فولاد ضد زنگ آستنیتی تولید می‌شود که مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد. این محصول در سازه‌های دریایی، پل‌ها، صنایع غذایی، تجهیزات الکترونیکی و محیط‌های چ آب شور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جدول ترکیب شیمیایی میلگرد استیل ۳۰۴ به شرح زیر است:

عناصردرصد تقریبی
کربن (C)حداکثر  ۰.۱۵
منگنز (Mn)حداکثر ۱
سیلیسیم (Si)حداکثر ۱
فسفر (P)حداکثر ۰.۰۴۰
گوگرد (S)حداکثر ۰.۰۳۰
کروم (Cr)۱۸تا ۲۰
نیکل (Ni)۸ تا ۱۰.۵

۲- میلگرد استیل ۳۱۶

میلگرد استیل ۳۱۶ از آلیاژ فولاد کم کربن حاوی مولیبدن و نیکل تولید می‌شود. این محصول به دلیل مقاومت بالای در برابر خوردگی، برای استفاده در محیط‌های پر تنش مانند سازه‌های دریایی به همراه صنایع نفت و گاز، نساجی و ساخت انواع قطعات مناسب است.

جدول ترکیب شیمیایی میلگرد استیل ۳۱۶ به شرح زیر است:

عناصردرصد تقریبی
کربن (C)حداکثر  ۰.۱۵
منگنز (Mn)حداکثر ۱
سیلیسیم (Si)حداکثر ۱
فسفر (P)حداکثر ۰.۰۴۰
گوگرد (S)حداکثر ۰.۰۳۰
کروم (Cr)۱۶ تا ۱۸
نیکل (Ni)۱۰ تا ۱۴
مولیبدن (MO)۲ تا ۳

۳- میلگرد استیل ۳۲۱

میلگرد استیل ۳۲۱ نوعی آلیاژ تولید شده از فولاد ضد زنگ آستنیتی است که در ترکیب شیمیایی خود، تیتانیوم دارد. این محصول به دلیل مقاومت بالای در برابر خوردگی و اکسیداسیون، اغلب برای کاربردهای با دمای بالا تا ۸۱۶ درجه سانتیگراد، استفاده می‌شود. مهم‎ترین کاربرد میلگرد استیل ۳۲۱ شامل صنایع غذایی است.

جدول ترکیب شیمیایی میلگرد استیل ۳۲۱ به شرح زیر است:

عناصردرصد تقریبی
کربن (C)حداکثر  ۰.۱۵
منگنز (Mn)حداکثر ۱
سیلیسیم (Si)حداکثر ۱
فسفر (P)حداکثر ۰.۰۴۰
گوگرد (S)حداکثر ۰.۰۳۰
کروم (Cr)۱۷ تا ۱۹
نیکل (Ni)۹ تا ۱۲
تیتانیوم (Ti)۰.۷۰- (C + N) × ۵

۴- میلگرد استیل ۴۱۰

میلگرد استیل ۴۱۰ از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. این نوع میلگرد اغلب در محیط‌های بسیار خورنده مانند سازه‌های دریایی، تصفیه خانه‌ها، صنایع غذایی، مبدل‌های حرارتی و دیگ بخار استفاده می‌شود.

این نوع میلگرد دارای حداقل مقاومت تسلیم ۶۰ ksi و حداقل مقاومت کششی ۹۰ ksi است که آن را به گزینه‌ای بادوام برای تقویت بتن مسلح تبدیل می‌کند.

جدول ترکیب شیمیایی میلگرد استیل ۴۱۰ به شرح زیر است:

عناصردرصد تقریبی
کربن (C)حداکثر  ۰.۱۵
منگنز (Mn)حداکثر ۱
سیلیسیم (Si)حداکثر ۱
فسفر (P)حداکثر ۰.۰۴۰
گوگرد (S)حداکثر ۰.۰۳۰
کروم (Cr)۱۱.۵ تا ۱۳.۵
نیکل (Ni)حداکثر ۰.۷۵
نیتروژن (N)حداکثر ۰.۱۰

۵- میلگرد استیل ۴۲۰

میلگرد ۴۲۰ نوعی میلگرد فولادی است که از آلیاژی با مقاومت بالا و مقاوم در برابر خوردگی به نام فولاد ضد زنگ ساخته می‌شود.

این نوع میلگرد برای استفاده در محیط‌های خورنده مانند آب شور دریا، محیط‌های اسیدی یا قلیایی به همراه صنایع پتروشیمی، غذایی، خودروسازی و غیره کاربرد دارد.

جدول ترکیب شیمیایی میلگرد استیل ۴۲۰ به شرح زیر است:

عناصردرصد تقریبی
کربن (C)حداکثر  ۰.۱۵
منگنز (Mn)حداکثر ۱
سیلیسیم (Si)حداکثر ۱
فسفر (P)حداکثر ۰.۰۴۰
گوگرد (S)حداکثر ۰.۰۳۰
کروم (Cr)۱۲ تا ۱۴
نیکل (Ni)حداکثر ۰.۷۵
نیتروژن (N)حداکثر ۰.۱۰

۶- میلگرد استیل ۴۳۰

میلگرد استیل ۴۳۰ نوعی میلگرد ساخته شده از فولاد ضد زنگ فریتی است که اغلب در پروژه‌های ساختمانی (آرماتور فونداسیون) استفاده می‌شود.

این نوع میلگرد به دلیل مقاومت در برابر خوردگی، در پروژه‌های زیربنایی مانند پل‌ها، بزرگراه‌ها و لوازم آشپزخانه (کارد، چنگال و غیره) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جدول ترکیب شیمیایی میلگرد استیل ۴۳۰ به شرح زیر است:

عناصردرصد تقریبی
کربن (C)حداکثر  ۰.۱۲
منگنز (Mn)حداکثر ۱
سیلیسیم (Si)حداکثر ۱
فسفر (P)حداکثر ۰.۰۴۰
گوگرد (S)حداکثر ۰.۰۳۰
کروم (Cr)۱۶ تا ۱۸
نیکل (Ni)حداکثر ۰.۷۵
نیتروژن (N)حداکثر ۰.۱۰

۷- میلگرد استیل ۴۰۵۷

میلگرد ۴۰۵۷ از فولاد ضد زنگ مارتنزیتی تولید می‌شود. این محصول به دلیل استحکام و چقرمگی بالا، در صنایع ساختمانی، صنایع زیرساختی به همراه تولید ظروف شیشه‌ای و سرامیکی استفاده می‌شود.

جدول ترکیب شیمیایی میلگرد استیل ۴۰۵۷ به شرح زیر است:

عناصردرصد تقریبی
کربن (C)حداکثر  ۰.۷۵ تا ۰.۸۵
منگنز (Mn)حداکثر ۰.۵۰
سیلیسیم (Si)حداکثر ۰.۵۰
فسفر (P)حداکثر ۰.۰۴۰
گوگرد (S)حداکثر ۰.۰۳۰
کروم (Cr)۱۴.۵ تا ۱۵.۵
نیکل (Ni)حداکثر ۰.۵۰
مولیبدن (Mo)حداکثر ۰.۵۰

۸- میلگرد استیل ۱.۴۹۲۳

میلگرد فولادی ۱.۴۹۲۳ نوعی میلگرد دوبلکس استیل است که از فولاد ضد زنگ تولید می‌شود. این محصول استحکام، دوام و مقاومت بالایی در برابر خوردگی (به ویژه در محیط‌های پر تنش) از خود نشان می‌دهد.

در ضمن میلگرد استیل ۱.۴۹۲۳ در ساختمان‌سازی، نفت وگاز، توربین‌های بادی، صنایع هوافضا و غیره کاربرد دارد.

ترکیب شیمیایی میلگرد استیل ۱.۴۹۲۳ به شرح زیر است:

عناصردرصد تقریبی
کربن (C)حداکثر  ۰.۰۲ تا ۰.۰۳
منگنز (Mn)حداکثر ۱.۵
سیلیسیم (Si)حداکثر ۱
فسفر (P)حداکثر ۰.۰۳۵
گوگرد (S)حداکثر ۰.۰۱۵
کروم (Cr)۲۱تا ۲۳.۵
نیکل (Ni)حداکثر ۴.۵ تا ۶.۵
مولیبدن (Mo)۲.۵ تا ۳.۵
نیتروژن (N)حداکثر ۰.۲۵

۹- میلگرد استیل نسوز ۳۰۹

میلگرد نسوز ۳۰۹ از مواد فولادی ضد زنگ با درجه حرارت بالا و مقاوم در برابر خوردگی تولید می‌شود که در ساخت کوره‌ها، صنعت هوافضا، لوازم خانگی (اجاق گاز و غیره) و سایر تجهیزات حرارتی کاربرد دارد.

ترکیب شیمیایی میلگرد نسوز ۳۰۹ به شرح زیر است:

عناصردرصد تقریبی
کربن (C)حداکثر  ۰.۲۰
منگنز (Mn)حداکثر ۲
سیلیسیم (Si)حداکثر ۰.۰۷۵
فسفر (P)حداکثر ۰.۰۴۵
گوگرد (S)حداکثر ۰.۰۳۰
کروم (Cr)۲۲ تا ۲۴
نیکل (Ni)حداکثر ۱۲ تا ۱۵
این نوع میلگرد حاوی مقادیر کمی از عناصر دیگر مانند تیتانیوم، وانادیوم و نیوبیوم است

۱۰- میلگرد استیل نسوز ۳۱۰

میلگرد نسوز ۳۱۰ در صنایع فرآوری با دمای بالا مانند تولید کوره، فرآوری مواد شیمیایی، مخازن تحت فشار و غیره استفاده می‌شود. این محصول حاوی مقادیر کمی از عناصر مانند مولیبدن، مس و وانادیوم برای بهبود خواص دمای بالا و مقاومت در برابر خوردگی، اکسیداسیون و سولفید شدن است.

ترکیب شیمیایی میلگرد نسوز ۳۱۰ به شرح زیر است:

عناصردرصد تقریبی
کربن (C)حداکثر  ۰.۲۵
منگنز (Mn)حداکثر ۲
سیلیسیم (Si)حداکثر ۱.۵۰
فسفر (P)حداکثر ۰.۰۴۵
گوگرد (S)حداکثر ۰.۰۳۰
کروم (Cr)۲۲ تا ۲۶
نیکل (Ni)حداکثر ۱۹ تا ۲۲

۱۱- میلگرد استیل ۴PH-17

میلگرد استیل ۴PH-۱۷ نوعی میلگرد تولید شده از فولاد ضد زنگ است که استحکام، دوام و مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد. مهم‌ترین کاربردهای این میلگرد می‌توان به سازه‌های دریایی، کارخانه‌های شیمیایی، شفت‌های پمپی، چرخ‌ دنده‌ها و تاسیسات صنعتی اشاره کرد.

ترکیب شیمیایی میلگرد استیل ۴PH-۱۷ به شرح زیر است:

عناصردرصد تقریبی
کربن (C)حداکثر  ۰.۰۵
منگنز (Mn)حداکثر ۱.۵۰
سیلیسیم (Si)حداکثر ۱
فسفر (P)حداکثر ۰.۰۴۰
گوگرد (S)حداکثر ۰.۰۳۰
کروم (Cr)۱۶ تا ۱۸
نیکل (Ni)۳ تا ۵
مس (Cu)۳ تا ۵
مولیبدن (Mo)۰.۵۰ تا ۰.۸۰

مزایا و معایب میلگرد استیل

مزایا و معایب میلگرد استیل عبارتند از:

مزایامعایب
استحکام کششی بالابالا بودن وزن
بسیار بادوام (به ویژه در برابر دما، رطوبت و مواد شیمیایی)اثرات زیست محیطی (انتشار کربن)
انعطاف‌پذیری (خم و برش در اندازه‌های مختلف)هزینه بالا

کاربرد میلگرد استیل

در راستای پاسخ به این پرسش که میلگرد استیل چیست به سراغ کاربردهای این محصول می‌رویم. مهم‌ترین کاربردهای میلگرد استیل عبارتند از:

  • صنایع ساختمانی
  • صنایع دریایی
  • صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
  • لوازم خانگی
  • خودروسازی
  • کوره‌ها
  • مخازن تحت فشار
  • تاسیسات صنعتی
  • صنایع الکترونیک
  • پل‌ها
  • جاده‌ها
  • سدها
  • تونل‌ها

وزن میلگرد استیل

برای محاسبه وزن میلگرد استیل باید سه فاکتور زیر را بدانید:

قطر میلگرد: قطر میلگرد معمولا بر حسب میلی متر یا اینچ بیان می‌شود. در واقع قطر میلگرد، اندازه اسمی و سطح مقطع میلگرد را تعیین می‌کند.

طول میلگرد: طول میلگرد  بر حسب متر یا فوت اندازه‌گیری می‌شود.

چگالی فولاد: چگالی فولاد معمولا عدد ۷.۸۵ گرم بر متر مکعب یا ۰.۲۸۴ پوند بر اینچ در نظر گرفته می‌شود.

با داشتن این سه فاکتور، می‌توانید از فرمول زیر برای محاسبه وزن میلگرد استیل استفاده کنید:

  • وزن میلگرد فولادی= (قطر میلگرد استیل (mm) به توان ۲ × طول میلگرد  (m) × ۱۶۲) × چگالی فولاد

تفاوت میلگرد استیل ضدزنگ و میلگرد استیل کربن دار

میلگردهای استیل ضد زنگ و میلگردهای استیل کربنی می‌توانند بسیار شبیه به هم باشند، اما چند روش برای تشخیص آن‌ها وجود دارد که در راستای پاسخ به پرسش میلگرد استیل چیست، به آن می‌پردازیم:

تست مغناطیسی: میلگرد استیل کربنی مغناطیسی است، در حالی که میلگرد استیل ضد زنگ خاصیت غیر مغناطیسی دارد. برای بررسی مغناطیسی بودن میلگرد می‌توانید از آهنربا استفاده کنید. اگر محصول شما به آهنربا جذب شود، احتمالا از جنس استیل کربنی است.

تست جرقه: برای ایجاد جرقه در سطح میلگرد می‌توانید از آسیاب استفاده کنید. میلگرد استیل کربنی جرقه‌های سفید روشنی تولید می‌کند که در یک خط مستقیم به سمت پایین جریان می‌یابند. از طرف دیگر میلگرد استیل ضد زنگ جرقه‌های کوتاه تولید می‌کند که در جهات مختلف به بیرون پرتاب می‌شوند.

آزمایش شیمیایی: شما می‌توانید یک محلول شیمیایی یا اسید را روی سطح میلگرد بریزید تا ترکیب آن را مورد آزمایش قرار دهید. یک قطره اسید نیتریک روی میلگرد استیل ضد زنگ، باعث ایجاد لکه زرد بر سطح آن می‌شود؛ در حالی که میلگرد استیل کربنی هیچ واکنشی نسبت به مواد شیمیایی نخواهد داشت.

بازرسی بصری: میلگرد استیل ضد زنگ برخلاف میلگرد استیل کربنی، ظاهری براق دارد.

قیمت میلگرد استیل

وب سایت کارآهن مهم‌ترین مرجع تخصصی و آنلاین قیمت محصولات فولادی است که شما می‌توانید با مراجعه به آن، خود را در این زمینه به روز کنید.

یکی از محصولات قابل عرضه در وب سایت کارآهن، میلگرد استیل است که با مراجعه به صفحه تخصصی آن، از به روزترین قیمت کارخانجات این محصول با خبر شوید. برای اطلاع از قیمت میلگرد استیل، بر روی لینک کلیک کنید.

قیمت میلگرد استیل ۴۳۰

میلگرد استیل ۴۳۰ از جمله محصولات فولادی است که همزمان با استفاده در فونداسیون ساختمان، برای تولید کار و چنگال آشپزخانه نیز استفاده می‌شود.

برای اطلاع از قیمت به روز میلگرد استیل ۴۳۰ و نحوه خرید آن، به روی لینک کلیک کنید.

قیمت میلگرد استیل ۳۱۶

اگر به دنبال یک نوع میلگرد برای استفاده در صنایع نفت و گاز هستید، پیشنهاد می‌کنیم از میلگرد استیل ۳۱۶ استفاده کنید. برای اطلاع از قیمت به روز میلگرد استیل ۳۱۶ و نحوه خرید آن، به سایت کارآهن مراجعه کنید.

قیمت میلگرد استیل ۴۲۰

اگر به دنبال خرید میلگرد مقاوم در برابر محیط‌های اسیدی و قلیایی هستید، میلگرد استیل ۴۲۰ بهترین گزینه است.

قیمت میلگرد استیل ۳۲۱

در ادامه پرسش میلگرد استیل چیست به سراغ قیمت میلگرد استیل ۳۲۱ می‌رویم. میلگرد استیل ۳۲۱ به عنوان یکی از انواع میلگرد استنلس استیل، در ترکیب خود مقداری تیتانیوم دارد. به همین دلیل از این محصول در محیط‌های تا حرارت ۸۱۶ درجه سانتیگراد استفاده می‌کنند. برای اطلاع از قیمت به روز میلگرد استیل ۳۲۱ و نحوه خرید آن، به روی لینک کلیک کنید.

قیمت میلگرد استیل ۳۰۴

میلگرد استیل ۳۰۴ یکی از مهم‌ترین انواع میلگرد استنلس استیل است که در صنایع غذایی، سازه‌های دریایی و  غیره کاربرد دارد. برای اطلاع از قیمت به روز میلگرد استیل ۳۰۴ و نحوه خرید آن، به روی لینک کلیک کنید.

میلگرد استیل

کلام آخر

در این مقاله به این پرسش پاسخ دادیم که میلگرد استیل چیست و چه کاربردی دارد. میلگرد استیل یک محصول تولید شده از فولاد ضد زنگ است که قابلیت بالایی برای مقاومت در برابر خوردگی، حرارت و عوامل شیمیایی مختلف دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با کارشناسان ما در وب سایت کارآهن مشورت کنید. برای ارتباط، با شماره ۶۷۱۴۵-۰۲۱ تماس بگیرید.

سوالات متداول

مهم‌ترین عناصر تشکیل دهنده میلگرد استیل چیبست؟

میلگرد استیل از عناصر مختلفی تشکیل می‌شود اما مهم‌ترین آن که خاصیت ضد زنگ و خوردگی به آن می‌دهد، شامل آلیاژ کروم و نیکل است.

میلگرد استیل کربن از چه عناصری درست می‌شود؟

میلگرد استیل کربن معمولا از آلیاژ آهن و کربن به مرحله تولید می‌رسد.

رایج ترین روش تولید میلگرد استیل چیست؟

برای تولید میلگرد استیل از دو روش کوره اکسیژن پایه (BOF) و روش کوره قوس الکتریکی (EAF) استفاده می‌شود. اما رایج ترین آن شامل روش EAF است که فولاد قراضه یا بازیافتی به عنوان ماده اولیه تولید میلگرد استیل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میلگرد استیل چه معایبی دارد؟

مهم‌ترین معایب میلگرد استیل شامل وزن و قیمت بالا به همراه چالش‌های زیست محیطی می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.