فولاد کارمت قزاقستان در آستانه تولید ۳.۵ میلیون تن فولاد است

به نظر می‌رسد همه چیز برای یک جهش تولیدی در فولاد کارمت قزاقستان آماده شده است. این شرکت علی‌رغم پشت سرگذاشتن بحران‌های مختلف، در سال ۲۰۲۴ توانست وضعیت کلی تولید فولاد را به یک تعادل نسبی برساند. به طوری که خبرهای حکایت از این دارد که فولاد کارمت قصد دارد که سطح تولید فولاد را به ۳.۲ میلیون تن برساند. در این گزارش به برنامه فولاد کارمت قزاقستان  برای تولید ۳.۵ میلیون تن فولاد در سال ۲۰۲۴ می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

فولاد کارمت قزاقستان و تولید ۳.۲ میلیون تن فولاد

فولاد کارمت قزاقستان (ArcelorMittal Temirtau سابق) قصد دارد تولید فولاد را به ۳.۵ میلیون تن در سال ۲۰۲۴ افزایش دهد. این شرکت در برنامه قبلی تولید ۳.۳ میلیون تن را پیش‌بینی کرده بود، در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۳ به ۲.۹ میلیون تن رسید.

صادرات به مشتریان در سال جاری ۳.۲ میلیون تن برنامه‌ریزی شده است. به گفته آندری برگ، مدیر بخش فولاد در این کارخانه: «این برنامه‌ها کاملا واقع‌بینانه و قابل دستیابی هستند.

علی‌رغم محیط چالش برانگیز اقتصادی، کارمت موفق به حفظ عملکرد تولید پایدار و دستیابی به اهداف طرح تجاری خود شده است. در بیانیه این شرکت آمده است که فولاد کارمت به طور فعال برای نوسازی تجهیزات و انجام تعمیرات به کار خود ادامه می‌دهد.

هدف اصلی این شرکت در شهریور ماه، تولید اسمی روزانه ۱۴ هزار تن و افزایش تولید و ارسال توسط کارگاه‎‌های نورد ورق است. همچنین تعمیر ۱۰ روزه دومین خط گالوانیزه گرم پیوسته و نیز انباشت ذخایر فلزی برای اطمینان از عملکرد بی‌وقفه، خبر از رونق دوباره این شرکت قزاقستانی می‌دهد.

برای ۱۱ روز از سپتامبر ۲۰۲۴، ارقام تولید برای آهن خام ۱۰۴.۶ درصد، فولاد ۱۰۳.۶، زینتر ۱۰۷.۵ درصد، محصولات بلند  100 درصد است. تولید کک کمی پایین تر در ۹۵.۹ درصد و در Plate Mill No.2 در ۹۸.۲ درصد باقی ماند.

کلام آخر

در این گزارش به برنامه فولاد کارمت قزاقستان برای افزایش میزان تولید فولاد در این شرکت پرداختیم. همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، کارمت قصد دارد تولید فولاد خود را در سال ۲۰۲۴ افزایش دهد. برنامه‌های قبلی افزایش ۱۳ درصدی در تولید فولاد نسبت به سال ۲۰۲۳، تا ۳.۳ میلیون تن و افزایش ۱۰ درصدی در تولید کنسانتره سنگ آهن تا سقف ۱۰ درصد بود. ۱۰ میلیون تن در عین حال، انتظار می رود تولید زغال سنگ ۲ درصد کاهش یابد.

منبع: gmk.center

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.