آشنایی با انواع محصولات مجتمع فولاد گیلان

مجتمع فولاد گیلان یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های فولادی کشور است که به منظور تولید محصولات نورد گرم، نورد سرد و ورق گالوانیزه در سال ۱۳۸۲ راه‌اندازی شد. ظرفیت تولید سالانه فولاد گیلان براي محصولات نورد گرم حدود ۲.۵ میلیون و براي محصولات نورد سرد به صورت سالانه ۵۰۰ هزار تن است.

محصولات فولاد گیلان شامل ورق گرم، ورق سرد، ورق گالوانیزه، کلاف فولادی، کلاف اسید شویی شده، کلاف روغنی و کلاف فول هارد می‌شود. محصولات این کارخانه صنعتی در صنایع مختلفی مانند صنایع ساختمانی، خودروسازی و لوله‌سازي مورد استفاده قرار می‌گیرد. دسترسی به خطوط ریلی، جاده‌ای، بنادر دریای خزر، آب شیرین، برق، گاز و …، از جمله مزیت‌های فولاد گیلان به حساب می‌آید.

یکی از محصولات استراتژیک فولاد گیلان، ورق گالوانیزه است که دارای ضخامت ۰.۲ تا ۲ میلی‌متر به عرض ۷۱۴ تا ۱۲۵۰ میلی‌متر به همراه وزن کلاف ۱۵ تن و ظرفیت سالانه ۱۸۰ هزار است. قیمت ورق گالوانیزه فولاد گیلان تحت شرایط مختلف در نوسان است که از جمله عوامل موثر بر آن می‌توان به مواد اولیه، ظرفیت تولید کارخانجات فولادی، نرخ ارز، انرژی و … اشاره کرد.

در این مقاله قصد داریم تا برای آشنایی بیشتر با انواع محصولات مجتمع فولاد گیلان به موضوعاتی مانند مجتمع فولاد گیلان، محصولات فولاد گیلان، محصولات نورد گرم فولاد گیلان، محصولات نورد سرد فولاد گیلان، ورق گالوانیزه مجتمع فولاد گیلان و قیمت ورق گالوانیزه مجتمع فولاد گیلان بپردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، وبلاگ کار آهن را دنبال کنید.

مجتمع فولاد گیلان

مجتمع فولاد گیلان در شهر رشت

مجتمع فولاد گیلان یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های فولادی کشور است که با زميني به مساحت ۶۰ هكتار و زیربنایی به مساحت ۳۲۰۰۰ مترمربع به منظور فعالیت در زمینه تولید محصولات نورد گرم، نورد سرد و ورق گالوانیزه طی سال ۱۳۸۲ راه‌اندازی شد. ظرفیت تولید سالانه این کارخانه مهم تولیدی در شمال کشور به عنوان یکی از شرکت‌های حاضر در بخش خصوصی براي محصولات نورد گرم (انواع سایزهای ورق های نوردیده) حدود ۲.۵ میلیون تن و براي محصولات نورد سرد (انواع محصولات فول هارد و ورق‌های روغنی و آنیل شده) نزدیک به ۵۰۰ هزار تن است.

فولاد گیلان در راستای نیل به اهداف چشم‌انداز در نظر دارد که با اجرای طرح توسعه محصولات فولادی، ظرفیت محصولات نورد سرد را به ۸۰۰ هزار تن در سال ارتقا بخشد. از طرفی این شرکت یک طرح استراتژیک را ذیل طرح‌های توسعه مجموعه فولاد گیلان آغاز کرده است که شامل راه‌اندازی واحد گالوانیزه و ورق‌های رنگی با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن به صورت سالانه می‌شود. در صورت راه‌اندازی کامل این واحد تولیدی، نقش فولاد گیلان در مسیر توسعه صنایع پایین‌دست زنجیره فولاد در کشور به مراتب بیشتر از امروز خواهد شد.

از جمله مزیت‌های فولاد گیلان می‌توان دسترسی به خطوط ریلی، جاده‌ای، بنادر دریای خزر، آب شیرین، برق، گاز و حتی معادن بالادستی اشاره کرد. همچنین مجتمع فولاد گیلان با استانداردسازی خروجی تمام واحدها شامل تصفیه خانه و …، گام مهمی در زمینه حفاظت از محیط زیست منطقه شمال کشور برداشته است.

فولاد گیلان نقش مهمی در تامین مواد اولیه بسیاری از شرکت‌های پایین‌دست زنجیره فولاد به کارخانجات لوله و پروفیل ایفا می‌کند. در ضمن محصولات این کارخانه صنعتی در صنایع مختلفی مانند صنایع ساختمانی، نفت، گاز و پتروشیمی، لوازم خانگی، خودروسازی و لوله‌سازي مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محصولات فولاد گیلان

  • ورق گرم
  • ورق سرد
  • ورق گالوانیزه
  • کلاف فولادی
  • کلاف اسید شویی شده
  • کلاف روغنی
  • کلاف فول هارد

محصولات نورد گرم فولاد گیلان

واحد نورد گرم فولاد گیلان

واحد نورد گرم فولاد گیلان به ظرفیت سالانه ۲.۵ میلیون تن انواع محصولات گرم نوردیده را بر اساس استانداردهای بین‌المللی به مرحله تولید می‌رساند. از جمله استانداردهای مورد استفاده در واحد نورد گرم فولاد گیلان می‌توان به استانداردهای ،ASTM ، DIN ،JIS ،AFNOR ،UNI ،norm و BS اشاره کرد.

محصول ورق نورد فولاد گیلان دارای ضخامتی بین ۲ تا ۱۷ میلی‌متر به عرض ۶۰۰ تا ۱۴۲۰ میلی متر به همراه وزن کلاف ۲۰ تن است. در ضمن عناصر موجود در برگه آنالیز شیمیایی پاتیل واحد گرم نوردیده شده شامل ۱.۶ و ۱.۷۰ درصد منگنز، ۰.۵۵ و ۰.۶۰ درصد سیلیس و ۰.۰۱۲ درصد نیتروژن می‌شود. لازم به توضیح است که محصولات گرم نوردیده شده فولاد گیلان کاربردهای متعددی دارند که شامل صنایع نفت، گاز و آب، صنایع ساختمانی، مخازن تحت فشار، خودرو‌سازی و … می‌شود

انواع محصولات گرم نوردیده شده فولاد گیلان عبارتند از:

۱- كلاف فولادی به ضخامت ۲.۵ تا ۶ میلی‌متر با نام تجاری HG۲

۲- كلاف فولادی ضخامت ۲ میلی‌متر با نام تجاری HG۱

۳- كلاف فولادی ضخامت ۶ تا ۱۰ میلی‌متر با نام تجاری HG۳

۴- كلاف فولادی ضخامت ۱۰ تا ۱۵ میلی‌متر با نام تجاری HG۴

برای اطلاع از قیمت به روز و لحظه‌ای ورق گرم تولید شده در فولاد گیلان، به وب‌سایت کارآهن مراجعه کنید.

محصولات نورد سرد فولاد گیلان

واحد نورد سرد فولاد گیلان

واحد نورد سرد فولاد گیلان به ظرفیت سالانه ۵۰۰ هزار تن ورق سرد نورد شده را بر اساس استانداردهای بین‌المللی شاملEN ، ASTM ،DIN ،JIS ،AFNOR ،UNI ،norm و BS تولید می‌کند. ورق سرد تولید شده در فولاد گیلان دارای ضخامت بین ۰.۱۷ تا ۵میلی‌متر، عرض ۶۰۰ تا ۱۶۵۰ میلی‌متر، قطر ۷۶۰ تا ۶۱۰ میلی‌متر به همراه وزن کلاف ۵ تا ۳۰ تن است. از کاربردهای ورق سرد فولاد گیلان می‌توان به لوازم خانگی، خودروسازی، صنایع ساختمانی و … اشاره کرد.

انواع محصولات سرد فولاد گیلان عبارتند از:

۱- كلاف اسید شویی شده به ضخامت ۲ میلی‌متر با نام تجاری PG۱

۲- كلاف اسيد شويی شده به ضخامت ۲.۵ تا ۵ میلی‌متر با نام تجاری PG۲

۳- كلاف فول هارد به ضخامت ۰.۲۸ تا ۰.۴۳ میلی‌متر با نام تجاری FG۱

۴- كلاف فول هارد به ضخامت ۰.۴۸ میلی‌متر با نام تجاری FG۲

۵- كلاف فول هارد به ضخامت ۰.۵۳ تا ۰.۶۳ میلی‌متر با نام تجاری FG۳

۶- كلاف فول هارد به ضخامت ۰.۶۸ تا ۰.۷۸ میلی‌متر با نام تجاری FG۴

۷- كلاف فول هارد به ضخامت ۰.۸۸ تا ۰.۹۸ میلی‌متر با نام تجاری FG۵

۸- كلاف فول هارد به ضخامت ۱.۳ تا ۱.۸ میلی‌متر با نام تجاری FG۶

۹- كلاف فول هارد به ضخامت ۲.۳ تا ۳.۳ میلی‌متر با نام تجاری FG۷

۱۰- كلاف روغنی به ضخامت ۰.۳۰ میلی‌متر با نام تجاری CG۱

۱۱- كلاف روغنی به ضخامت ۰.۳۵ میلی‌متر با نام تجاری CG۲

۱۲- كلاف روغنی به ضخامت ۰.۳۸ میلی‌متر با نام تجاری CG۳

۱۳- كلاف روغنی به ضخامت ۰.۴ میلی‌متر با نام تجاری CG۴

۱۴- كلاف روغنی به ضخامت ۰.۴۵ میلی‌متر با نام تجاری CG۵

۱۵- كلاف روغنی به ضخامت ۰.۴۸ میلی‌متر با نام تجاری CG۶

۱۶- كلاف روغنی به ضخامت ۰.۵ میلی‌متر با نام تجاری CG۷

۱۷- كلاف روغنی به ضخامت ۰.۶ میلی‌متر با نام تجاری CG۸

۱۸- كلاف روغنی به ضخامت ۰.۷ میلی‌متر با نام تجاری CG۹

۱۹- كلاف روغنی به ضخامت ۰.۸ میلی‌متر با نام تجاری CG۱۰

۲۰- كلاف روغنی به ضخامت ۰.۹ تا ۱.۵ میلی‌متر با نام تجاری CG۱۱

۲۱- كلاف روغنی به ضخامت ۱.۶ تا ۳ میلی‌متر با نام تجاری CG ۱۲

برای اطلاع از قیمت به روز و لحظه‌ای ورق سرد تولید شده در کارخانه‌های کشور، به وب‌سایت کارآهن مراجعه کنید.

ورق گالوانیزه مجتمع فولاد گیلان

انبار ورق گالوانیزه مجتمع فولاد گیلان

ورق گالوانیزه مجتمع فولاد گیلان با ظرفیت سالانه ۱۸۰ هزار تن بر اساس استانداردهای داخلی و بین‌المللی تولید می‌شود. این محصول راهبردی که طی عملیات نورد سرد به تولید می‌رسد، در صنایع مختلف همچون لوازم خانگی، خودروسازی، صنایع ساختمان‌سازی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ضمن ورق گالوانیزه فولاد گیلان دارای ضخامت ۰.۲ تا ۲ میلی‌متر به عرض ۷۱۴ تا ۱۲۵۰ میلی‌متر به همراه وزن کلاف ۱۵ تن است.

قیمت ورق گالوانیزه مجتمع فولاد گیلان

ورق گالوانیزه به عنوان یکی از محصولات صادراتی و پرفروش در کشور شناخته می‌شود که قیمت‌گذاری آن تابعی از عوامل مختلفی است. از جمله عوامل موثر در قیمت ورق گالوانیزه می‌‌توان به ذخایر مواد اولیه، ظرفیت تولید کارخانجات فولادی، انرژی، نرخ دلار، میزان عرضه و تقاضا و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. برای اطلاع از قیمت به روز و لحظه‌ای ورق گالوانیزه تولید شده در کارخانه‌های کشور، به وب‌سایت کارآهن مراجعه کنید.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با انواع محصولات مجتمع فولاد گیلان آشنا کنیم. فولاد گیلان یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های نورد فولادی در کشور است که با اتخاذ رویکردهای جدید توانسته بخش مهمی از نیاز صنایع کشور به ویژه صنایع لوله و پروفیل را تامین کند. این شرکت با تولید محصولات گرم نوردیده شده، ورق‌های نورد سرد و ورق گالوانیزه، یکی از مهم‌ترین شرکت‌های فولادی در شمال کشور شناخته می‌شود. اگر قصد خرید انواع محصولات فولاد گیلان را دارید، با کارشناسان متخصص ما در سایت کارآهن تماس بگیرید. منتظر تماس شما هستیم.

نظرات بسته شده است.