معرفی تیرآهن آریان فولاد قزوین

آریان فولاد یکی از کارخانه‌های بزرگ فولادی در استان قزوین است که به منظور تولید انواع مقاطع فولادی شامل تیرآهن، نبشی، ناودانی، میلگرد و ریل فولادی در سال ۱۳۸۰ راه‌اندازی شد. این مجموعه صنعتی دارای سه خط ذوب با نام‌های خط ذوب شماره ۱ با ظرفیت سالانه ۲۰۰ هزار تن، خط ذوب شماره ۲ با ظرفیت سالانه ۳۰۰ هزار تن و خط ذوب شماره ۳ با ظرفیت سالانه ۵۰۰ هزار تن است.

یکی از بهترین و محبوب‌ترین محصولات تولید شده آریان فولاد در بازار آهن کشور، تیرآهن ۱۶ با استاندارد IPE شامل تیرآهن بال پهن موازی و تیرآهن بال نیم پهن موازی است. تیرآهن آریان فولاد در ساختمان‌سازی شامل خرپا، ستون و تیر (برای پوشش سقف) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این مقاله قصد داریم تا پیرامون موضوع «معرفی تیرآهن آریان فولاد قزوین»، به موضوعاتی مانند آریان فولاد بوئین زهرا، مزایای کارخانه نورد آریان فولاد، تیرآهن آریان فولاد، چشم‌انداز تولید تیرآهن آریان فولاد، خرید تیرآهن آریان فولاد و قیمت روز تیرآهن آریان فولاد بپردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، وبلاگ کار آهن را دنبال کنید

آریان فولاد بوئین زهرا

تصویر خط تولید مقاطع فولادی شماره ۲

نورد آریان فولاد یکی از کارخانه‌های بزرگ فولادی در استان قزوین است که به منظور تولید انواع مقاطع فولادی شامل تیرآهن، نبشی، ناودانی، میلگرد و ریل فولادی در سال ۱۳۸۰ راه‌اندازی شد. واحدهای تولیدی این مجموعه بزرگ صنعتی در زمینی به مساحت ۲۲۰ هزار متر مربع تاسیس شد که به نوعی اشتغال فراگیر را در شهرستان‌های بوئین زهرا و اشتهارد به وجود آورد. از طرفی حدود ۸۰ درصد از پرسنل آریان فولاد از شهرستان بوئین زهرا جذب این مجموعه صنعتی شده‌اند. در ضمن این شرکت دارای دو سایت جداگانه با فاصله حدود یک کیلومتر از یکدیگر است.

این مجموعه صنعتی دارای سه خط ذوب با نام‌های خط ذوب شماره ۱، خط ذوب شماره ۲ و خط ذوب شماره ۳ است. خط ذوب شماره ۱ دارای یک کوره قوس الکتریکی به ظرفیت ۲۰ تن است که به صورت سالانه ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن انواع مقاطع فولادی شمال بیلت و بلوم به همراه شمش فولادی (ساختمانی) را دارد.

خط ذوب شماره ۲ نورد آریان فولاد شامل ۲ کوره القایی ۲۰ تنی است که توانایی تولید انواع مقاطع فولادی شامل بیلت، بلوم و شمش‌های ساختمانی را دراختیار دارد. ظرفیت تولید خط ذوب شماره ۲ این مجموعه صنعتی نزدیک به ۳۰۰ هزار تن به صورت سالانه است.

برخلاف خط ذوب شماره ۱ و ۲، خط ذوب شماره ۳ نورد آریان فولاد دارای ۳ کوره القایی به ظرفیت ۵۰ تن شامل ۶ بوته است که با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن به صورت سالانه در زمینه تولید انواع مقاطع فولادی مانند بیلت، بلوم و شمش‌ فولادی (ساختمانی) فعالیت می‌کند.

مزایای کارخانه نورد آریان فولاد

احداث نورد آریان فولاد در منطقه بوئین زهرا دارای مزایای متعددی است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها شامل فاصله اندک آن از بازار مصرف تهران و شمال کشور به منظور کاهش میزان حمل و نقل و در نتیجه کاهش آلودگی هوا به همراه صرفه‌جویی در زمان و انرژی مصرفی می‌شود. آریان فولاد، پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا را در اختیار دارد که توسط شرکت‌هایی مانند مانیسمان دماگ آلمان، NNK ژاپن و دانیلی ایتالیا فراهم شده است.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تجهیزات به‌روز مورد استفاده در آریان فولاد، اخذ استانداردهای لازم در زمینه حفاظت از محیط زیست پایدار در استان قزوین بوده است که نتایج آن را می‌توان در بهره‌وری تولید و افزایش سود اقتصادی این مجموعه یزرگ صنعتی طی سال‌های اخیر مشاهده کرد. در ضمن استفاده از تجهیزات به‌روز و پیشرفته آریان فولاد موجب شده است که این مجموعه بتواند از نظر شکل‌دهی به فلزات، از قابلیت‌های مطلوبی برخوردار باشد.

معرفی تیرآهن آریان فولاد

تصویر تیرآهن آریان فولاد

یکی از مهم‌ترین خطوط تولید کارخانه نورد آریان فولاد، خط نورد مقاطع فولادی است که شامل خط نورد نیمه سنگین و سنگین محصولات فولادی می‌شود. از جمله مهم‌ترین محصولاتی که در خط نورد آریان فولاد به مرحله تولید می‌رسد، محصول تیرآهن است. این شرکت در سال ۱۳۸۶ موفق به راه‌اندازی خط تولید تیرآهن شد که با اتخاذ تدابیر و برنامه‌های استراتژیک، توانست تا به امروز در زمینه تولید تیرآهن، فعالیت مستمر و موثری داشته باشد.

محصول تیرآهن آریان فولاد به همراه محصولاتی مانند نبشی، ناودانی، ریل و تسمه فولادی، با ظرفیت تولید ۵۲۰ هزار تن به صورت سالانه تولید می‌شود. تیرآهن IPE این شرکت بر اساس استاندارد DIN۱۰۲۵-۵ ،EN۱۰۰۳۴ و استاندارد ملی ایران به شماره ۱۷۹۱ از سایز ۱۴۰تا ۲۷۰ میلی‌متر تولید می‌شود.

این محصول راهبردی آریان فولاد شامل تیرآهن گرم نوردیده بال نیم پهن موازی است. لازم به توضیح است که کارخانه نورد آریان فولاد امکان تولید تیرآهن در انواع سایز و ابعاد به سفارش مشتریان را دارد.

تیرآهن ۱۶ با استاندارد IPE شامل تیرآهن بال پهن موازی و تیرآهن بال نیم پهن موازی، یکی از بهترین و محبوب‌ترین محصولات تولید شده آریان فولاد در بازار آهن کشور است. بنابر آمار منتشر شده از سوی کارخانه آریان فولاد، طول تیرآهن ۱۶، ۱۲ متر و وزن هر شاخه ۱۹۰ کیلوگرم در نظر گرفته می‌شود. این محصول در ساختمان‌سازی (خرپا، ستون و تیر در پوشش سقف) کاربرد دارد. در ضمن تیرآهن آریان فولاد از سایز ۱۴ تا ۲۷ روانه بازار کشور می‌گردد.

این مجموعه صنعتی برای تولید تیرآهن موفق به اخذ استانداردهای لازم از سوی منابع ذیربط شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به استاندارد CE اشاره کرد. این نوع استاندارد بیشتر شامل محصولاتی است که برای صادرات بین‌المللی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ضمن استاندارد CE مورد تایید اتحادیه اروپا و آمریکا است.

چشم‌انداز تولید تیرآهن آریان فولاد

تصویر تیرآهن آریان فولاد

آریان فولاد با هدف خودکفایی در تولید مقاطع فولادی به ویژه محصول تیرآهن، محصولات خود را در بورس فلزات تهران عرضه می‌کند. برنامه چشم‌انداز محصول تیرآهن فولاد آریان نشان می‌دهد که اگر طرح‌های توسعه‌ای پیرامون تولید تیرآهن راه‌اندازی شود، بدون تردید زمینه برای اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در استان قزوین و استان‌های هم‌جوار (به همراه تامین نیاز داخلی کشور به ویژه در صنعت ساختمان‌سازی) فراهم خواهد شد.

همچنین در راستای معرفی تیرآهن آریان فولاد قزوین باید اشاره کنیم که این شرکت در نظر دارد تا در راستای ارزش‌آفرینی اقتصادی و بهره‌وری تولید انواع تیرآهن فولادی، طرح‌های توسعه خود را در این زمینه طی سال‌های آینده راه‌اندازی کند. به طوری که با راه‌اندازی طرح‌های توسعه این شرکت خصوصی، امکان تامین نیاز داخلی، صادرات محصولات به ویژه محصول تیرآهن و دریافت ارز مناسب برای تهیه قطعات مورد نیاز خطوط تولید نیز فراهم می‌‍‌آید.

خرید تیرآهن آریان فولاد

برای خرید تیرآهن آریان فولاد، راه‌های متعددی وجود دارد که یکی از آن‌ها شامل مراجعه به وب‌ سایت کارآهن و اطلاع از قیمت و نحوه خرید آن است. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت تیرآهن آریان فولاد با کارشناسان متخصص کار آهن از طریق شماره تلفن ۶۶۳۱۳۰۴۵-۰۲۱ تماس بگیرید.

قیمت روز تیرآهن آریان فولاد

قیمت تیرآهن آریان فولاد تحت تاثیر عوامل مختلفی تعیین می‌شود که برخی از آن‌ها شامل قیمت مواد اولیه، هزینه حمل و نقل، نرخ ارز و عرضه و تقاضا است. از طرفی قیمت حمل و نقل تیرآهن آریان فولاد بستگی به نوع ماشین و محل تخلیه بار دارد که در این راستا، مجموعه آریان فولاد در تلاش است تا قیمت تمام شده حمل و نقل را برای مشتریان به حداقل ممکن برسانید. در ضمن محل بارگیری تیرآهن آریان فولاد شامل آدرس شهرستان اشتهارد کیلومتر ۱۴ جاده اشتهارد به بوئین زهرا روبروی روستای فتح آباد است.

با توجه به کاربرد محصولات آریان فولاد به ویژه تیرآهن در صنعت ساختمان‌سازی و میزان گسترده تقاضا برای آن، قیمت این محصول همواره دستخوش تغییر و تحول می‌شود که در این راستا باید به صورت لحظه‌ای و به‌روز، قیمت‌ تیرآهن این شرکت را دنبال کنید. جهت اطلاع از قیمت و نحوه خرید تیرآهن تولید شده در کارخانه‌های داخل کشور، به وب‌ سایت کارآهن مراجعه کنید.

کلام آخر

تصویر تیرآهن آریان فولاد در انبار

در این مقاله تلاش کردیم تا به معرفی تیرآهن آریان فولاد قزوین بپردازیم. کارخانه آریان فولاد قزوین یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انواع مقاطع فولادی به ویژه تیرآهن است که در سال ۱۳۸۰ راه‌اندازی شد. آریان فولاد با راه‌اندازی خط نورد تولید تیرآهن در سال ۱۳۸۶، نقش مهمی در تامین نیاز صنعت ساختمان‌سازی کشور ایفا کرده است.

اخذ استانداردهای لازم داخلی و بین‌الملبی برای تولید تیرآهن به همراه کاهش هزینه حمل و نقل، از جمله مزیت‌های تیرآهن آریان فولاد به شمار می‌آید. برای دریافت مشاوره پیرامون خرید تیرآهن آریان فولاد، با کارشناسان متخصص وب سایت کار آهن تماس بگیرید. منتظر تماس شما هستیم.

نظرات بسته شده است.