معرفی بهترین ورق فلزی برای کابینت

کابینت‌ها معمولا به سه صورت فلزی، چوبی و پی وی سی در بازار عرضه می‌شوند که ورق فلزی، از محبوبیت بیشتری نسبت به نوع چوبی برخوردار است. کابینت فلزی به طور معمول از دو نوع متریال استفاده می‌کند که شامل کابینت تولید شده از ورق گالوانیزه و کابینت تولید شده از ورق استیل می‌شود که ورق سیاه، ماده اولیه هر دو ورق اشاره شده است.

کابینت تولید شده از ورق گالوانیزه، جزو ارزان‌ترین متریال‌ها برای تولید کابینت به حساب می‌آیند. این نوع ورق‌ها قابلیت رنگ‌آمیزی در کوره را دارند که برای مقاوم کردن آن‌ها در برابر آب، رطوبت و عوامل شیمیایی و باکتری‌ها صورت می‌گیرد. با این حال بهترین ورق مورد استفاده برای تولید کابینت، شامل ورق استیل می‌شود که قیمت بالاتری نسبت به ورق سیاه و گالوانیزه دارد.

از ویژگی‌های کابینت استیل می‌توان به مقاوم در برابر آب و رطوبت، عدم نیاز به رنگ، استحکام و طول عمر بالا اشاره کرد. در این مقاله سعی داریم تا به معرفی بهترین ورق فلزی برای کابینت بپردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

ورق فلزی

ورق فلزی در انواع مختلفی تولید می‌شود. از جمله می‌توان به ورق فولادی، آلومنیومی و مسی اشاره کرد. این نوع ورق‌ها به صورت شیت و رول تولید و عرضه می‌شوند. اگرچه ورق آلومینیوم و مس، جزو ورق‌ها گران و مهم به حساب می‌آید اما روی صحبت ما در این مقاله درباره ورق فلزی تولید شده از فولاد است که برای ساخت کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرد. با ما همراه باشید.

بهترین ورق

شاید برای شما هم سوال باشد که منظور از بهترین ورق چیست؟ انتخاب ورق‌های فلزی تحت عنوان بهترین، بستگی به کاربرد این محصول دارد. هرچه مقاومت ورق منجر به موارد مصرف بیشتری شود، بنابراین می‌توان به بهترین بودن آن گواهی داد. با این حال ورق فلزی تولید شده از متریال فولاد، نه تنها مقاومت بالاتری نسبت به سایر انواع ورق‌ها دارد بلکه موارد مصرف بیشتری دارد.

به طور مثال می‌توان به ورق‌های فولادی مقاوم در برابر خوردگی و بدون مقاومت در برابر خوردگی اشاره کرد. هر چقدر فلز مورد استفاده، خاصیت ضد خوردگی بیشتری داشته باشد، پس می‌توان آن را در مصارف استراتژیک بیشتری مورد استفاده قرار داد. یکی از محصولات زیر مجموعه فولادی، ورق استیل وورق گالوانیزه است که به نوعی بهترین ورق‌ها از نظر مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی به حساب می‌آیند.

از جمله کاربردهای مهم ورق استیل می‌توان به ساخت کابینت فلزی اشاره کرد که نسبت به سایر ورق‌ها، مقاومت بالایی در برابر خوردگی از خود نشان می‌دهد. با این حال، در ادامه قصد داریم درباره بهترین کابینت فلزی اشاره کنیم.

ورق کابینت

best-metal-sheets-for-cabinets

هرچند ورق کابینت‌ها قسمتی از کابینت را تشکیل می‌دهند، اما برای ساخت یک کابینت کامل بسیاری از عوامل دیگر نیز لازم است، مانند چهارچوب کابینت، بسترهای قابل تنظیم، رفع خروجی هوا و پوششهای درب و قفسه. همچنین، نکته مهمی که در تصمیم‌گیری در مورد ورق کابینت لازم است در نظر گرفته شود، انتخاب مواد مقاوم در برابر رطوبت باشد؛ زیرا محیط مرطوب، به عملکرد و دوام کابینت آسیب می‌رساند.

به علاوه، ظاهر و طرح ورق کابینت نیز موضوعی است که به سلیقه شما بستگی دارد. برخی از انواع طرح‌ها شامل فلز زنگ نزن، چوب مصنوعی، روکش متالیک و رنگی، طرح‌های مینیمالیستی و هنری وجود می‌شود.

انواع ورق کابینت

همانطور که پیشتر گفتیم، ورق کابینت در انواع مختلف استیل، گالوانیزه، آلومینیوم، چوبی، پی وی سی، MDF و های گلس تقسیم‌بندی می‌شود.

کابینت فلزی

منظور ما در این مطلب، کابینت فلزی ساخته شده از ورق استیل فولادی و ورق گالوانیزه است. این نوع کابینت‌ها، علاوه بر خاصیت ضد زنگ، در برابر مواد شیمیایی و حرارت مقاومت بالایی دارند. از طرفی، کابینت فلزی استیل به دلیل ظاهر زیبا و صاف، محبوبیت زیادی در بین مصارف خانگی به خود اختصاص می‌دهد.

علاوه بر این، کابینت فلزی استیل قابلیت شستشو دارد که از این نظر، بهتر از کابینت چوبی است. زیرا علاوه بر راحتی در شستشو، گرد و خاک را کمتر به خود جذب می‌کند. از جمله کاربردهای مهم کابینت فلزی می‌توان به کابینت آشپزخانه، رستوران‌های عمومی و صنعتی اشاره کرد.

ورق کابینت فلزی

ورق کابینت فلزی از متریال‌هایی مانند فولاد ضد زنگ یا استیل، فولاد گالوانیزه و آلومینیوم ساخته می‌شود که نوع استیل و گالوانیزه، مقاومت بیشتری در برابر ضربه و فشار دارند. بنابراین کاربرد بیشتری در صنایع مختلف به خود اختصاص می‌دهد. این نوع ورق‌ها برای تولید کابینت فلزی، به صورت رول در فرایند نورد سرد تولید می‌شوند. علاوه بر این، ورق کابینت فلزی دارای روکش ضد زنگ است که این محصول را در برابر آب و رطوبت محیط، محافظت می‌کند. در ضمن ایننوع ورق‌ها رنگ بندی متنوعی دارند که رنگ طوسی و سفید آن، در ایجاد یک فضای مدرن اثرگذار تر است

ساخت کابینت فلزی

نورد گرم ورق مورد نیاز برای ساخت کابینت فلزی

کابینت‌ها معمولا از دو نوع فلزی و چوبی ساخته می‌شوند که نوع فلزی آن محبوبیت بیشتری دارد. با این حال، کابینت‌های تولید شده از ورق فلزی پرسروصدا هستند و هنگام باز کردن، بستن یا گذاشتن وسایل آشپزخانه در این نوع کابینت‌ها، ممکن است سروصدای زیادی ایجاد شود. برای ساخت کابینت فلزی از ورق فلزی، ابتدا کلاف‌های فولادی طی نورد گرم (در دمای پایین‌تر از دمای تبلور مجدد) قرار می‌گیرند. فرایند تولید ورق فلزی مورد استفاده در کابینت فلزی پس از نورد شدن کلاف‌های فولادی، شامل نورد سرد می‌شود که بر اساس آن، محتوای کربن کمتر از ۲۰ درصد است. وقتی محتوای کربن مورد استفاده در صفحات فولادی به کمتر از ۲۰ درصد می‌رسد، ورق به دست آمده را ورق نورد سرد می‌گویند که در ساخت کابینت فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ورق نورد سرد دارای سطحی صاف و صیقلی با ضخامت بین ۰.۱ تا ۰.۸ میلی‌متر است. به طوری که در طول فرایند نورد گرم و نورد سرد، محتوای کربن متوسط در نظر گرفته می‌شود تا از این طریق، محصول نهایی قابلیت خم‌کاری، مهر زنی و مونتاژ مناسبی را پیدا کند. بنابراین ورق فلزی مورد استفاده برای کابینت فلزی برای به دست آوردن سطحی صاف، صیقلی و بدون موج، دارای خم‌کاری مناسبی است. به معنایی بهتر، سطح ورق فلزی دارای خطای خمشی کمتری است که زمینه را برای ایجاد یک سطح صاف به وجود می‌آورد.

کابینت فلزی از دو نوع متریال به تولید می‌رسد که شامل ورق گالوانیزه و ورق استیل می‌شود. لازم به توضیح است که قیمت ورق سیاه، ورق گالوانیزه و ورق استیل بر اساس حالت (شیت، رول و ابعاد دلخواه)، ابعاد (سانتی‌متر)، ضخامت (میلی‌متر) و کارخانه تولیدکننده تعیین می‌گردد.

ضخامت ورق کابینت فلزی

اگرچه ضخامت ورق کابینت فلزی ساخته شده از ورق استیل و ورق گالوانیزه، عدد مشخصی ندارد و بر اساس نیاز مشتری تعیین می‌شود اما با این حال بر اساس استانداردهای موجود ضخامت این نوع ورق‌ها برای ساخت کابینت فلزی، بین ۰.۱ تا ۰.۸ میلی‌متر مشخص می‌گردد.

ویژگی‌های کابینت تولید شده از ورق سیاه

  • ورق سیاه تحت نورد گرم به تولید می‌رسد.
  • این نوع کابینت‌ها به صورت نقطه‌ای، کاربید و لحیم، جوش می‌شوند.
  • نوعی ورق فلزی مسطح است.
  • سطح ورق سیاه مات است.
  • در برابر ضربه مقاوم است.
  • تعمیر و نگهداری آن آسان است.
  • ورق سیاه در برابر آب و رطوبت مقاوم نیست اما برای افزایش مقاومت این نوع ورق در برابر آب و رطوبت، آن را رنگ‌آمیزی می‌کنند. رنگ‌آمیزی ورق سیاه از طریق رنگ‌های کوره‌ای صورت می‌گیرد. رنگ‌های کوره‌ای به صورت مایع و پودری بر روی سطح ورق سیاه پاشش می‌شود تا سپس در محیط کوره تحت دمای بالا حرارت و پخته شود.
  • تنوع رنگی و قیمت پایین‌تری نسبت به ورق گالوانیزه و استیل دارد.
  • در حال حاضر ورق سیاه کمتر برای تولید کابینت فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جهت اطلاع از قیمت دقیق و لحظه‌ای ورق سیاه کارخانه‌های داخلی کشور، به وب سایت کارآهن مراجعه کنید.

best-metal-sheets-for-cabinets

کابینت گالوانیزه

  • وقتی سطح ورق فولادی را با فلز روی بپوشانند، ورق گالوانیزه به دست می‌آید. فلز روی برای جلوگیری از خوردگی و زنگ‌زدگی فلز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • این نوع کابینت‌ها به صورت نقطه‌ای، کاربید و لحیم، جوش می‌شوند.
  • این نوع ورق در برابر ضربه مقاوم است.
  • در برابر آب و رطوبت مقاوم است.
  • این نوع کابینت‌ها در اثر رطوبت دچار موج نمی‌شوند.
  • تعمیر و نگهداری آن آسان است.
  • عمر بالایی دارد.
  • در صورت ایجاد خراش بر روی ورق گالوانیزه، امکان زنگ‌زدگی آن وجود دارد.
  • برای رنگ کردن ورق گالوانیزه مورد استفاده در کابینت فلزی، از رنگ‌های کوره‌ای استفاده می‌کنند. رنگ‌های کوره‌ای مورد استفاده در ورق گالوانیزه شامل رنگ پودری یا مایع است که پس از پاشش، در کوره و تحت حرارت پخته می‌شود. استفاده از رنگ‌های کوره‌ای برای افزایش مقاومت فلز در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی صورت می‌گیرد.
  • قیمت این نوع ورق نسبت به ورق سیاه بیشتر و نسبت به ورق استیل کمتر است.

جهت اطلاع از قیمت دقیق و لحظه‌ای ورق گالوانیزه کارخانه‌های داخلی کشور، به وب سایت کارآهن مراجعه کنید.

ویژگی‌های کابینت تولید شده از ورق استیل

  • کابینت تولید شده از ورق استیل، بهترین نوع کابینت‌های فلزی موجود در بازار است.
  • بیشترین کاربرد کابینت استیل شامل کارخانه‌های صنعتی، رستوران‌ها و مصارف خانگی است.
  • این نوع کابینت‌ها نیازی به رنگ ندارند؛ زیرا علاوه بر رنگ نقره‌ای، سطح صاف، براق و صیقلی از خود به نمایش می‌گذارند.
  • کابینت استیل در برابر آب و رطوبت مقاوم است و به هیچ وجه دچار خوردگی و زنگ‌زدگی نمی‌شود.
  • این نوع کابینت‌ها در اثر رطوبت دچار موج نمی‌شوند.
  • کابینت استیل علاوه بر زیبایی منحصر به فرد خود که محیط آشپزخانه را به یک محیط مدرن و باکلاس تبدیل می‌کند، در برابر ضربه نیز مقاوم است.
  • کابینت فلزی انسجام، استحکام و دوام بالایی دارد.
  • ورق استیل در برابر انواع باکتری‌ها، قارچ‌ها، خزه‌ها و … مقاوم است.
  • طول عمر بالای کابینت فلزی، یکی از ویژگی‌های خاص این نوع کابینت در مقایسه با کابینت‌های ساخته شده از ورق سیاه و ورق گالوانیزه است.
  • این نوع کابینت‌ها دارای محدودیت در طرح و رنگ است؛ در واقع کابینت استیل از طرح و رنگ متنوعی برخوردار نیست.
  • ورق استیل قیمت بالاتری نسبت به کابینت‌های تولید شده از ورق سیاه و گالوانیزه دارد.

جهت اطلاع از قیمت دقیق و لحظه‌ای ورق استیل کارخانه‌های داخلی کشور، به وب سایت کار آهن مراجعه کنید.

best-metal-sheets-for-cabinets

قیمت ورق کابینت فلزی

مهم‌ترین عوامل تعیین کننده در قیمت ورق کابینت فلزی شامل نوع فلز، ضخامت ورق، ابعاد و اندازه و روکش مورد استفاده در آن می‌شود. به طور مثال، هر چقدر ضخامت ورق بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند. از طرفی، قیمت ورق کابینت فلزی تولید شده از ورق گالوانیزه یا ورق استیل، گرانتر از سایر ورق‌های فلزی است.

برای اطلاع از قیمت ورق استیل، به وب سایت کارآهن مراجعه کنید.

قیمت کابینت فلزی گالوانیزه

ورق گالوانیزه به علت استفاده از آلیاژ روی در پوشش خود، قیمت بالاتری نسبت به سایر ورق‌های فلزی دارد. به طوری که روکش روی، زمینه را برای مقاومت این محصول در برابر خوردگی ناشی از آب و رطوبت به وجود می‌آورد. با این حال، تولیدکننده ورق گالوانیزه در قیمت نهایی این محصول اثرگذار است که به تبع آن می‌تواند بر قیمت کابینت فلزی گالوانیزه تاثیر بسزایی داشته باشد.

برای اطلاع از قیمت ورق گالوانیزه، به وب سایت کارآهن مراجعه کنید.

قیمت کابینت فلزی

عوامل متعددی بر روی قیمت کابینت فلزی اثر می‌گذارند. به طور مثال می‌توان به نوع فلز به کار رفته و رنگ انتخابی اشاره کرد. هر چقدر فلز پایه قیمت بالایی داشته باشد، بر قیمت کابینت فلزی نیز اثر ملموسی خواهد داشت. برای اطلاع از قیمت ورق گالوانیزه و ورق استیل، با ما تماس بگیرد.

از سوی دیگر، رنگ بندی کابینت فلزی استیل و گالوانیزه، نقش مهمی در قیمت نهایی آن ایفا می‌کند. به طوری که رنگ‌‌های مدرن و پرطرفداری مانند نقره‌ای و طوسی، قیمت نهایی کابینت فلزی را افزایش می‌دهد.

قیمت کابینت فلزی گالوانیزه

قیمت کابینت فلزی گالوانیزه بستگی به عواملی مانند اندازه و ابعاد کابینت، کیفیت و ضخامت فلز، نوع و پوشش گالوانیزه و همچنین طراحی و جزئیات ساخت کابینت دارد. همچنین، توجه به جزئیات دیگر مانند جنس و نوع بسته بندی، مکان و شرایط تحویل کابینت و هزینه نصب نیز در قیمت نهایی تاثیرگذار است.

کابینت‌ گالوانیزه با توجه به استفاده از فلز ضد زنگ و مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی، معمولا گزینه‌ قیمتی مناسب برای طراحی‌های صنعتی و خاص به شمار می‌روند. قیمت کابینت فلزی گالوانیزه در مقایسه با سایر مواد مانند چوب، MDF یا PVC، بیشتر است؛ زیرا جنس فلز باعث افزایش هزینه تولید می‌شود و عملیات گالوانیزه نیز افزایش هزینه تولید را تحمیل می‌کند.

قیمت کابینت گالوانیزه سفید

قیمت کابینت گالوانیزه سفید نیز مانند قیمت کابینت فلزی گالوانیزه به عوامل مختلفی بستگی دارد. در مرحله نخست، نوع و کیفیت فلز مورد استفاده در کابینت گالوانیزه سفید، تاثیر زیادی در قیمت نهایی می‌گذارد. منظور از کابینت گالوانیزه سفید، یک کابینت فلزی است که پس از فرایند گالوانیزه شدن، پوششی سفید بر روی آن اعمال می‌شود.

علاوه بر این، نوع و کیفیت پوشش سفید در کابینت نیز نقش مهمی در قیمت آن دارد. پوشش سفید ممکن است از رنگ‌های مختلف تشکیل شده باشد؛ از قبیل رنگ اکریلیک یا رنگ پودری. استفاده از رنگ‌های با کیفیت بالا می‌تواند قیمت را افزایش دهد.

همچنین کابینت‌های بزرگتر و با جزئیات بیشتر در ساخت، هزینه بیشتری خواهد داشت.دیگر عوامل مانند برند کابینت، جزییات ساخت، تعداد درب‌ها و قفسه‌ها، سیستم آشپزخانه، نوع و پوشش دستگیره‌ها و غیره نیز بر قیمت این محصول تاثیر می‌گذارند.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا به معرفی بهترین ورق فلزی برای کابینت بپردازیم. ورق فلزی مورد استفاده در تولید کابینت شامل ورق سیاه تولید می‌شود که ماده اولیه تولید ورق گالوانیزه و ورق استیل مورد استفاده در ساخت کابینت فلزی است. ورق‌های گالوانیزه مورد استفاده در کابینت نسبت به ورق استیل ارزان‌تر هستند.

همچنین این نوع ورق‌ها نسبت به نوع استیل آن، مقاومت کمتری در برابر آب و رطوبت و عوامل شیمیایی دارند. بنابراین بهترین ورق فلزی برای کابینت شامل ورق استیل می‌شود که در دنیای مدرن، از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. جهت دریافت مشاوره رایگان درباره خرید کابینت فلزی، با کارشناسان ما در وب سایت کارآهن، تماس بگیرید.

نظرات بسته شده است.