تولید فولاد اتریش ۰.۹ درصد افزایش یافت

به گزارش کارآهن، تولید فولاد اتریش در ژانویه تا جولای سال جاری نسبت به سال ۲۰۲۳، ۰.۹ درصد افزایش پیدا کرده است. فولادسازان اتریشی تولید فولاد را در جولای ۲۰۲۴ با ۵.۷ درصد افزایش نسبت به جولای سال جاری به ۶۶۹ هزار تن رساندند. بدین ترتیب این کشور در رتبه بندی جهانی کشورهای تولیدکننده فولاد که توسط انجمن جهانی فولاد تعیین می‌شود، در رتبه ۲۲ قرار گرفت. در این گزارش به میزان تولید فولاد اتریش در سال ۲۰۲۴ می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

افزایش ۵.۷ درصد در مترمربع تولید فولاد اتریش

فولادسازان اتریشی تولید فولاد را در جولای ۲۰۲۴ با ۵.۷ درصد افزایش نسبت به ژوئن سال جاری به ۶۶۹ هزار تن رساندند. بدین ترتیب این کشور در رتبه بندی جهانی کشورهای تولیدکننده فولاد که توسط توسط انجمن جهانی فولاد تعیین می‌شود، در رتبه ۲۲ قرار گرفت.

در ژانویه تا جولای، فولاد اتریش تولید خود را ۰.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داد و به ۴.۴۸ میلیون تن رساند. میانگین تولید ماهانه فولاد در این دوره ۶۴۰ تن بود که از ۶۳۴.۱ تن در سال گذشته افزایش داشت.

در ژانویه تا جولای ۲۰۲۴، تولید فولاد در اتحادیه اروپا ۱.۵ درصد نسبت به ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ افزایش یافت و به ۷۸ میلیون تن رسید. تولید جهانی فولاد در ۷ ماهه به ۱.۱۱ میلیارد تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۰.۷ درصد کاهش داشت.

به عنوان یادآوری، در سال ۲۰۲۳، اتریش تولید فولاد را ۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش داد و به ۷.۱۳ میلیون تن رساند. میانگین تولید ماهانه فولاد ۵۹۴.۴ تن در مقایسه با ۶۲۶ تن در مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ (-۵.۰۴ درصد سالانه) بود.

از جمله کارخانه‌های بزرگ فولادی اتریش می‌توان به Voestalpine Stahl Linz با ظرفیت سالانه ۶ میلیون تن فولاد و Voestalpine Stahl Donawitz با ظرفیت سالانه ۱.۵۷ میلیون تن اشاره کرد. ظرفیت کل کارخانه‌ها ۷.۵۷ میلیون تن در سال است. بنابراین، در سال ۲۰۲۳، استفاده از ظرفیت ۹۴.۲ درصد بود.

کلام آخر

در این گزارش به میزان تولید فولاد اتریش پرداختیم که طی ژانویه تا ژوئیه ۰.۹ درصد تولیدات خود را افزایش داده است. به نظر می‌رسد که فولادسازان اتریشی میزان تولید فولاد را در ماه جولای ۲۰۲۴، حدود ۵.۷ درصد افزایش داده‌اند که نسبت به ماه ژوئن، میزان تولید را به ۶۶۹ هزار تن رساند. بر اساس آمار جهانی منتشر شده از سوی انجمن جهانی فولاد، فولاد اتریش در رتبه ۲۲ میزان تولید فولاد در جهان قرار دارد.

منبع: gmk.center

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.