واردات فولاد ایتالیا به ۴.۶ میلیون تن رسید

بر اساس گزارش کارآهن به نقل از گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد جهانی، واردات فولاد ایتالیا کاهش یافت. در ماه ژانویه تا می ۲۰۲۴، ایتالیا واردات محصولات فولادی (نورد و محصولات نیمه تمام) از کشورهای ثالث را ۳.۲ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ کاهش داد و به ۴.۵۹ میلیون تن رساند. در این گزارش به آمار واردات فولاد ایتالیا و صادرات این کشور در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

آمار واردات فولاد ایتالیا در سال ۲۰۲۴

واردات ورق فولادی طویل نسبت به ۵ ماهه، ۳۶.۷ درصد در سال کاهش یافت و تا ۲۰۲ هزار تن و ورق تخت، ۱.۶ درصد در سال به ۲.۶۹ میلیون تن رسید. عرضه محصولات نیمه تمام فولاد با ۶.۶ درصد افزایش در سال به ۱.۳۲ میلیون تن افزایش یافت. واردات میلگرد ۷۲.۷ درصد، مفتول ۲۳.۲ درصد، محصولات نورد تخت الکتروزینک ۴۰ درصد، محصولات نورد پوشش دار و محصولات نورد گالوانیزه گرم به ترتیب ۱۱۳.۶ درصد و ۵۶.۶ درصد کاهش پیدا کرد.

آمار صادرات فولاد ایتالیا در سال ۲۰۲۴

صادرات فولاد توسط فولادسازان ایتالیایی در این دوره به ۱.۳۳ میلیون تن رسید که ۶.۹ درصد کمتر از ژانویه تا می ۲۰۲۳ است. به ویژه محصولات طویل ۱۸.۵ درصد به صورت سالانه کاهش یافت و محصولات تخت ۵.۴ درصد سالانه افزایش پیدا کرد و به ترتیب به ۲۶۸ هزار تن و ۳۷۰ هزار تن رسید. صادرات محصولات نیمه تمام با ۲۲.۶ درصد در سال به ۱۱۴ هزار تن افزایش پیدا کرد.

صادرات ورق الکترو گالوانیزه با ۶۶.۷ درصد سالانه، ورق نورد سرد ۶۱.۵ درصد سالانه و به طور کلی ورق رول فولادی ۴۰.۲ درصد سالانه افزایش قابل توجهی داشته است. بیشترین کاهش در بخش کشتی‌سازی حدود ۶۰ درصد سالانه، قلع ۴۲.۹ درصد سالانه، میلگرد ۸.۶ درصد در سال و سیم مفتول ۲۶.۵ درصد در سال ثبت شد.

آمار واردات و صادرات فولاد ایتالیا در سال ۲۰۲۳

در سال ۲۰۲۳، ایتالیا واردات فولاد نورد شده از کشورهای ثالث را ۳.۸ درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۲ کاهش داد و به ۷.۱۷ میلیون تن، به ویژه فولاد تخت ۳.۹ درصد در سال و فولاد طویل ۳.۶ درصد در سال به ۶.۳۵ میلیون تن رساند.

صادرات فولاد از ایتالیا در سال گذشته ۴.۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش یافت و تا ۲.۰۳ میلیون تن رسید محموله‌های محصولات نورد بلند با ۶.۸ درصد افزایش در سال به ۱.۱۸ میلیون تن و تخت با ۰.۷ درصد در سال به ۸۵۶.۹۱ هزار تن افزایش یافت.

کلام آخر

در این گزارش به بررسی واردات فولاد ایتالیا به همراه آمار صادرات این کشور در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ پرداختیم. همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، در سال ۲۰۲۳، شرکت‌های فولادی ایتالیا تولید فولاد را ۲.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش دادند و به ۲۱.۰۶ میلیون تن رساندند. این اتفاق همزمان با کاهش ذوب فولاد در بحبوحه کاهش تقاضای جهانی برای محصولات فولادی و هزینه‌های بالای انرژی رخ داد. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.