افزایش ۴۵ درصدی صادرات فولاد ترکیه در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴

در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴، ترکیه صادرات فولاد را ۴۵.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ افزایش داد و به ۶.۴۹ میلیون تن رساند. این را داده‌های انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه (TCUD) نشان می‌دهد. در این گزارش به آمار تولید صادرات فولاد ترکیه می‌پردازیم. برای خواندن ادامه گزارش، مجله کارآهن را دنبال کنید.

آمار صادرات فولاد ترکیه در سال ۲۰۲۴

در ماه ژوئن، صادرات فولاد ترکیه با ۳۰.۹ درصد افزایش نسبت به ژوئن ۲۰۲۳ به ۱.۱۴ میلیون تن رسید. همچنین واردات محصولات فولادی به ترکیه طی ۶ ماه سالانه ۱۳.۳ درصد کاهش یافت و به ۸.۲۳ ​​میلیون تن رسید.

در ماه ژوئن، این حجم با ۲۰.۱ درصد کاهش در سال به ۱.۱۷ میلیون تن رسید. نسبت پوشش صادرات به واردات که در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ به ۴۷.۹ درصد رسید، در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴ به ۷۳.۶ درصد افزایش یافت.

طی ۶ ماه، مصرف فولاد در کشور با ۴ درصد کاهش در سال به ۱۹.۰۴ میلیون تن و در ژوئن با ۱۳.۳ درصد در سال به ۲.۸۹ میلیون تن کاهش یافت. تولید فولاد در این دوره با ۱۶.۹ درصد افزایش در سال – به ۱۸.۶۱ میلیون تن و در ماه – ۴.۳ درصد در سال به ۳.۰۷ میلیون تن افزایش یافت.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، ترکیه در سال ۲۰۲۳ تولید فولاد را ۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش داد و به ۳۳.۷۱۴ میلیون تن رساند. میانگین تولید ماهانه فولاد این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۲.۸۱ میلیون تن رسید که نسبت به سال قبل ۴.۰۴ درصد کاهش داشت.

صادرات فولاد از کشور با ۳۰.۶ درصد کاهش در سال به ۱۰.۵ میلیون تن در سال رسید. درآمد صادراتی با ۴۰.۷ درصد کاهش به ۸.۳ میلیارد دلار رسید. واردات فولاد به ترکیه در سال ۲۰۲۳ با ۱۵.۵ درصد افزایش در سال به ۱۷.۱ میلیون تن رسید، در حالی که هزینه واردات با ۶.۱ درصد کاهش در سال به ۱۴.۶ میلیارد دلار رسید.

۲۹ کارخانه فولاد در ترکیه وجود دارد که شامل ۳ کارخانه کوره بلند و ۲۶ کارخانه قوس الکتریکی می‌شود. ظرفیت فولادسازی آن‌ها در سال حدود ۶۰ میلیون تن برآورد شده است. این بدان معناست که در سال ۲۰۲۳، استفاده از ظرفیت ۵۸.۵ درصد بود.

کلام آخر

به نظر می‌رسد که ترکیه گام‌های جدی در زمینه توسعه صادرات فولاد برمی‌دارد. آمارهای انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه نشان می‌دهد که صادرات فولاد ترکیه در ماه‌های ژانویه تا ژوئن سال ۲۰۲۴، ۴۵.۱ درصد رشد داشته است.

منبع: www.gmk.center

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.