همه چیز درباره میلگرد شرکت فولاد آناهیتا گیلان

فولاد آناهیتا گیلان از جمله بزرگ‌ترین فولادسازان شمال کشور است که به منظور تولید انواع میلگرد ساختمانی از سایز از ۸ تا ۳۲ در سال ۱۳۹۱ راه‌اندازی شد. محصولات میلگرد این شرکت تحت استاندارد ISIRI ۳۱۳۲ تولید و عرضه می‌شود. میلگرد آناهیتا گیلان در سایزهای ۸ و ۱۰ به صورت ۴ شاخه، سایزهای ۱۲، ۱۴ و ۱۶ به صورت ۲ شاخه و سایزهای ۱۸، ۲۰، ۲۲، ۲۵، ۲۸ و ۳۲ به صورت تک شاخه و در طول ۱۲ متر به مرحله تولید می‌رسند. قیمت میلگرد آناهیتا گیلان بر اساس قیمت شمش فولادی به عنوان مواد اولیه تولید، نرخ دلار، میزان عرضه و تقاضا و بسیاری موارد دیگر تعیین می‌گردد.در این مقاله قصد داریم تا پیرامون موضوع «همه چیز درباره میلگرد شرکت فولاد آناهیتا گیلان»، به موضوعاتی نظیر فولاد آناهیتا گیلان، میلگرد فولاد گیلان، مشخصات میلگرد آج ۳۴۰، مشخصات میلگرد آج ۴۰۰ و آج ۴۲۰، مشخصات میلگرد آج ۵۰۰ و آج ۵۲۰، روند تولید میلگرد آناهیتا گیلان، کیفیت میلگرد آناهیتا، قیمت میلگرد آناهیتا گیلان امروز، قیمت میلگرد ۱۴ آناهیتا و قیمت میلگرد ۱۶ گیلان بپردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، وبلاگ کار آهن را دنبال کنید.

مدت مطالعه: ۷ دقیقه

فولاد آناهیتا گیلان

کارخانه فولاد آناهیتا گیلان

فولاد آناهیتا گیلان یکی از بزرگ‌ترین فولادسازان کشور است که به منظور تولید انواع میلگرد ساختمانی در سال ۱۳۹۱ راه‌اندازی شد. محصول میلگرد این شرکت از سایز ۸ تا ۳۲ میلی‌متر تحت استاندارد ISIRI ۳۱۳۲ تولید و در بازار آهن عرضه می‌شود. از جمله مزیت‌های فولاد آناهیتا گیلان می‌توان به ماشین‌آلات صنعتی پیشرفته اروپایی و دستگاه‌های منحصربه‎‌فرد در زمینه تولید میلگرد اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره استاندارد ۳۱۳۲، مقاله «همه چیز در مورد استاندارد ۳۱۳۲» را در وب سایت کار آهن مطالعه کنید.

ظرفیت تولید فولاد آناهیتا گیلان به صورت سالانه نزدیک به ۳۲۰ هزار تن است که با این رقم توانسته بخش عمده‌ای از نیاز داخلی را فراهم کند. در ضمن تولید فولاد آناهیتا گیلان زمینه را برای اشتغال بیش از ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۳۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم فراهم کرده است.

میلگرد فولاد گیلان

میلگرد فولاد آناهیتا گیلان به روش نورد گرم تولید می‌شود. این محصول مهم و استراتژیک در شمال کشور، به دو شکل ساده و آجدار به مرحله تولید می‌رسد. از جمله ویژگی‌های میلگرد فولاد گیلان می‌توان به استحکام کششی بالا برای استفاده در بتن‌ریزی ساختمان اشاره کرد.

انواع میلگرد فولاد گیلان شامل میلگرد ساده س ۲۴۰، میلگرد آجدار مارپیچ (یکنواخت یا دوکی) آج ۳۴۰، میلگرد آجدار مارپیچ (یکنواخت یا دوکی) آج ۳۵۰، میلگرد آجدار جناغی (یکنواخت یا دوکی) آج ۴۰۰، میلگرد آجدار جناغی (یکنواخت یا دوکی) آج ۴۲۰، میلگرد آجدار مرکب (دوکی) آج ۵۰۰ و میلگرد آجدار مرکب (دوکی) آج ۵۲ می‌شود.

میلگرد آناهیتا گیلان از سایز ۸ تا ۳۲ تولید می‌شود که سایزهای ۸ و ۱۰ به صورت ۴ شاخه، سایزهای ۱۲، ۱۴ و ۱۶ به صورت ۲ شاخه و سایزهای ۱۸، ۲۰، ۲۲، ۲۵، ۲۸ و ۳۲ به صورت تک شاخه و در طول ۱۲ متر به مرحله تولید می‌رسند.

مشخصات میلگرد آج ۳۴۰

این نوع میلگرد در سایز ۸ و ۱۰ با گرید A۲ دارای حروف A.G.I.U تولید می‌شود. در ادامه مشخصات میلگرد آج ۳۴۰ به صورت جدول شرح داده شده است.

طبقه بندی علامت مشخصه استحکام تسلیم بالایی (mpa) استحکام نهایی (mpa) نسبت استحکام کششی به استحکام تسلیم میزان ازدیاد طول نسبی
حداقل حداکثر حداقل حداکثر حداقل حداقل A۵ حداقل A۱۰
آج‌دار مارپیچ آج ۳۴۰ ۳۴۰ ـ ۵۰۰ ـ ۱.۲۵ ٪۱۵ ٪۱۸

مشخصات میلگرد آج ۴۰۰ و آج ۴۲۰

این نوع میلگرد در سایز ۱۲ تا ۳۲ با گرید A۳ دارای حروف A.G.C.T تولید می‌شود. در ادامه مشخصات میلگرد آج ۴۰۰ و آج ۴۲۰ به صورت جدول شرح داده شده است.

طبقه بندی علامت مشخصه استحکام تسلیم بالایی (mpa) استحکام نهایی (mpa) نسبت استحکام کششی به استحکام تسلیم میزان ازدیاد طول نسبی
حداقل حداکثر حداقل حداکثر حداقل حداقل A۵ حداقل A۱۰
آجدار جناغی (دوکی) آج ۴۰۰ ۴۰۰ ـ ۶۰۰ ۱.۲۵ ٪۱۶ ٪۱۲
آجدار جناغی (دوکی) آج ۴۲۰ ۴۲۰ ۵۴۵ ۶۰۰ ٪۱۶

مشخصات میلگرد آج ۵۰۰ و آج ۵۲۰

این نوع میلگرد در سایز ۱۲ تا ۳۲ با گرید A۴ دارای حروف A.G.S.T تولید می‌شود. در ادامه مشخصات میلگرد آج ۵۰۰ و آج ۵۲۰ به صورت جدول شرح داده شده است.

طبقه بندی علامت مشخصه استحکام تسلیم بالایی (mpa) استحکام نهایی (mpa) نسبت استحکام کششی به استحکام تسلیم میزان ازدیاد طول نسبی
حداقل حداکثر حداقل حداکثر حداقل حداقل A۵ حداقل A۱۰
آجدار مرکب آج ۵۰۰ ۵۰۰ ـ ۶۵۰ ۱.۲۵ ٪۱۰ ٪۸
آجدار مرکب آج ۵۲۰ ۵۲۰ ۶۷۵ ۶۹۰ ٪۱۳

روند تولید میلگرد آناهیتا گیلان

برای تولید میلگرد آناهیتا گیلان، ابتدا مواد اولیه شامل شمش فولادی SP۵ در ابعاد ۱۲۰×۱۲۰، ۱۲۵×۱۲۵، ۱۴۰×۱۴۰ و ۱۵۰×۱۵۰ از کارخانه‌های تولید شمش در داخل کشور خریداری می‌شود. سپس بار شمش فولادی در داخل انبار کارخانه میلگردسازی آناهیتا گیلان تخلیه و مراحل انجام آنالیز شیمیایی بر روی آن‌ها صورت می‌گیرد. پس از تایید واحد کنترل کیفیت در رابطه با ترکیب شیمیایی، شمش فولادی به داخل کوره هدایت می‎شود.

وقتی انتقال شمش فولادی به داخل کوره صورت گرفت، نوبت به دمادهی توسط مشعل دوگانه‌سوز می‌رسد. لازم به توضیح است که انرژی مورد نیاز برای مشعل‌ها به وسیله گاز طبیعی تامین می‌شود. همچنین دمادهی شمش فولادی در داخل کوره، به واسطه سیستم اتوماسیون کوره تحت کنترل قرار می‌گیرد. پس از آن دمای کوره به میزان ۱۲۵۰ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند.

برای خارج کردن شمش فولادی از سیستم سیخ کوره یا پوشر استفاده می‌شود. در واقع شمش به واسطه سیستم سیخ پرتاب از کوره خارج و توسط میز شارژ به غلطک‌های رافینگ انتقال پیدا می‌کند. با توجه به سایز شمش مورد استفاده در ساخت میلگرد، عملیات نورد در ۳ تا ۵ مرحله صورت می‌گیرد. لازم به توضیح است که در عملیات نورد، سطح مقطع شمش فولادی کاهش پیدا می‌کند.

برای دستیابی به خواص مکانیکی مورد نظر فولاد آناهیتا گیلان بر اساس استاندارد آج ۴۲۰ (A۳)، محصول میلگرد از دستگاهی به نام ترمکس عبور داده می‌شود تا خواص مکانیکی مورد نظر در هنگام خروج به دست آید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره استاندارد جهانی تولید میلگرد، مقاله «راهنمای استانداردهای جهانی تولید میلگرد» را در وب سایت کار آهن مطالعه کنید.

کیفیت میلگرد آناهیتا

میلگرد آناهیتا گیلان

با نگاهی به فرایند تولید و مواد اولیه مورد استفاده در کارخانه فولاد آناهیتا گیلان می‌توان پی برد که محصول میلگرد این شرکت، یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات عرضه شده در بازار آهن کشور است. برای فهم این موضوع باید به وزن و سایز میلگردهای تولید شده در فولاد آناهیتا گیلان اشاره کرد. وزن و سایز میلگرد فولاد آناهیتا به طور کامل بر اساس استاندارد ملی ایران درنظر گرفته می‌شود.

اگرچه رقبای قدرتمندی در زمینه تولید میلگرد وجود دارد، اما نمی‌توان از این واقعیت عبور کرد که میلگرد شرکت فولاد آناهیتا گیلان به عنوان بهترین میلگرد در منطقه شمال کشور به حساب می‌آید. ماشین‌آلات پیشرفته، مواد اولیه باکیفیت، تامین قطعات مورد نیاز برای اورهال سالانه و پرسنل متخصص، از جمله دلایل این موفقیت برای فولاد آناهیتا گیلان است.

قیمت میلگرد آناهیتا گیلان امروز

برای تعیین قیمت میلگرد، ابتدا باید به فاکتورهایی مانند وزن، اندازه، قطر اسمی، ترکیب شیمیایی و مشخصات هندسی آج توجه کرد. هر چقدر موارد ذکر شده بر اساس استانداردهای جهانی مورد استفاده قرار گیرد، بنابراین کیفیت و قیمت محصول مورد نظر نیز افزایش پیدا می‌کند. بخش دیگری از قیمت‌گذاری میلگرد به ویژه میلگرد آناهیتا گیلان به موضوع عرضه و تقاضا به همراه نرخ دلار در کشور برمی‌گردد. با این حال، برای اطلاع از قیمت لحظه‌ای میلگرد آجدار آناهیتا گیلان، به وب سایت کار آهن مراجعه کنید.

قیمت میلگرد ۱۴ آناهیتا

یکی از بهترین و پرفروش‌ترین محصولات آناهیتا گیلان، میلگرد ۱۴ است. از جمله دلایل فروش بالای این محصول می‌توان کاربردهای فراوان آن در صنایع مختلف اشاره کرد. با توجه به اینکه میلگرد ۱۴ آناهیتا گیلان بر اساس گرید A۳ تولید و روانه بازار می‌شود، بنابراین کاربرد فراوان آن در صنایع به ویژه صنایع ساختمان‌سازی، حاصل این نوع استاندارد است. برای استعلام قیمت میلگرد ۱۴ آناهیتا گیلان، شما می‌توانید اطلاعات مورد نیاز را به صورت روزانه از وب سایت کار آهن کسب نمایید. با ما همراه باشید.

قیمت میلگرد ۱۶ گیلان

میلگرد ۱۶ آناهیتا گیلان

میلگرد ۱۶ گیلان یکی از پروفروش‌ترین مقاطع فولادی در کشور است که تقاضای زیادی برای آن وجود دارد. قیمت میلگرد ۱۶ آناهیتا گیلان بر اساس قیمت شمش فولادی به عنوان مواد اولیه تولید، نرخ دلار، میزان عرضه و تقاضا و بسیاری موارد دیگر تعیین می‌گردد. برای اطلاع از قیمت میلگرد ۱۶ آناهیتا گیلان، به وب سایت کار آهن مراجعه کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا درباره موضوع «همه چیز درباره میلگرد شرکت فولاد آناهیتا گیلان» صحبت کنیم. میلگرد فولاد آناهیتا گیلان، یکی از بهترین و پرفروش‌ترین مقاطع فولادی در داخل کشور است که از سایز ۸ تا ۳۲ تحت استاندارد ISIRI ۳۱۳۲ تولید می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره کیفیت، قیمت و نحوه خرید میلگرد فولاد آناهیتا گیلان، همین حالا با ما تماس بگیرد. گروه کارشناسان وب سایت کار آهن، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

نظرات بسته شده است.