معرفی پروفیل درب ضد سرقت

پروفیل درب ضد سرقت، همان محصول فولادی (ورق سیاه و روغنی) است که از سرقت منزل جلوگیری می‌کند. برای تولید درب‌ ضد سرقت، از پروفیل‌های مستحکم فولادی تولید شده به روش دستی (دستگاه خم برک) یا روش رول فرمینگ استفاده می‌‎شود. ورق سیاه برای تولید بدنه قفل و ورق روغنی برای تولید چهارچوب درب ضد سرقت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله به موضوع معرفی پروفیل درب ضد سرقت می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

درب ضد سرقت چیست؟

وقتی از درب ضد سرقت صحبت می‌کنیم، منظور درب‌هایی است که در برابر هرگونه تخریب که منجر به سرقت از منزل می‌شود، مقاومت قابل توجهی از خود نشان می‌دهند.

پروفیل درب ضد سرقت

ویژگی‌های پروفیل درب ضد سرقت

  • استحکام بالا
  • سطح ایمنی بالا
  • عایق سرما و گرما
  • عایق صدا
  • ضد آتش
  • ضد رطوبت
  • ضد زنگ
  • امکان نصب دوربین هوشمند
  • دارای قفل شب‌بند
  • لوله‌های فولادی بلبرینگی قابل رگلاژ
  • کاربرد آسان

انواع درب ضد سرقت

۱- انواع درب ضد سرقت بر اساس نوع جنس

درب ضد سرقت فلزی
  • درب‌های ضد سرقت به دو نوع تقسیم‌بندی می‌شود که نوع اول برای درب‌های ساده فلزی است.
  • درب‌های فلزی ساده از دو لایه ورق سخت به ضخامت یک میلی‌متر در دو طرف درب به همراه یک لایه عایق صدایی و دمایی به عنوان لایه میانی تولید و عرضه می‌شوند.
  • این نوع درب‌ها در آپارتمان‌های کوچک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • یکی از قابلیت‌های این نوع درب‌ها، صدادهی آن‌ها حین تخریب است که باعث می‌شود، صاحبخانه متوجه حضور سارقین در پشت منزل خود شود.
درب ضد سرقت چوبی
  • نوع دوم درب‌های ضد سرقت چوبی، شامل درب‌هایی می‌شود که سارقین فرصت تخریب آن را دارند. از این رو معمولا در جایی به دور از حضور فیزیکی انسان چنین اتفاقی رخ می‌دهد.
  • ساختمان‌هایی مثل ویلاها، کارخانجات و …، مکان‌هایی هستند که به دلیل نبود فیزیکی انسان در برخی مواقع، امکان تخریب درب را به سارقین می‌دهد.
  • به همین دلیل برای ساخت درب‌های ضد سرقت در دسته دوم، باید از متریال‌های دیگری استفاده کرد تا امکان نفوذ سارقین را به حداقل ممکن کاهش داد.

۲- انواع درب ضد سرقت بر اساس تولیدکننده

درب‌های ضد سرقت به دو نوع تولید داخل و خارج از ایران تقسیم‌بندی می‌شود. با نگاهی به تولیدات داخلی و خارجی می‌توان پی برد که تولیدات خارجی که وارد کشور می‌شود، کیفیت بالاتری نسبت به درب‌های ضد سرقت داخلی دارد.

کشور ترکیه یکی از کشورهایی است که اغلب بازار درب‌های ضد سرقت داخلی را در اختیار خود دارد. کیفیت بالا، به کار بردن بهترین آلیاژها و پروفیل‌ها فولادی در ساخت قفل ضد سرقت و قیمت مقرون به صرفه، از جمله دلایل محبوبیت درب‌ ضد سرقت کشور ترکیه به شمار می‌آيد.

برخی تولیدات داخلی به صورت مونتاژ صورت می‌گیرد. به این گونه که قفل‌های امنیتی وارداتی با درب‌های چوبی ضد سرقت مونتاژ و سپس روانه بازار می‌گردند. این نوع محصولات، دارای کیفیت نسبتا خوبی هستند اما در بلندمدت نمی‌توانند با رقبای خارجی رقابت کنند.

درب ضد سرقت فلزی بهتر است یا چوبی

برای کاهش نفوذ سارقین در درب‌ ضد سرقت نوع دوم (چوبی)، باید از ضخامت لایه‌های فولادی ورق سیاه در دو طرف درب را بر خلاف نوع اول که یک میلی‌متر بود، در اینجا به ۲ میلی‌متر ارتقاء بخشید. یعنی ضخامت هر کدام از طرف‌های درب به ۲ میلی‌متر افزایش پیدا کند.

همچنین لایه میانی باید دارای یک شبکه پرقدرت فولادی باشد که بر روی آن مواد ضد برش، مته و اسید زده شود. به همین خاطر باید اشاره کرد که مهم‌ترین بخش درب‌ ضد سرقت، وجود ورق‌های فولادی مستحکم است که زمینه عدم تخریب و نفوذ به درب را به وجود می‌آورد.

ابعاد پروفیل درب ضد سرقت

اصولا برای تولید درب‌ ضد سرقت، از پروفیل‌های مستحکم فولادی تولید شده به روش دستی (دستگاه خم برک) یا روش رول فرمینگ استفاده می‌کنند.

مواد اولیه تولید پروفیل درب ضد سرقت شامل ورق سیاه است که در ضخامت ۱.۵، ۱.۲۵ و ۱.۱۵ میلی‌متر ساخته می‌شود. در ضمن ابعاد چهارچوب درب ضد سرقت دارای سه اندازه ۲۱۰×۱۰۵، ۲۱۰×۱۱۰ و ۲۱۰×۱۱۵ سانتی‌متر است.

لنگه یا شاسی، یکی دیگر از ابزارهای مورد استفاده درب ضد سرقت است که از طریق پروفیل‌های صنعتی سبک به صورت افقی و عمودی تولید می‌شوند.

ابعاد پروفیل صنعتی مورد استفاده در لنگه یا شاسی ۳×۲ سانتی‌متر با ضخامت ۰.۷ یا ۰.۹ میلی‌متر است. همچنین برای شیار کشویی ویژه جهت جا انداختن رویه‌های درب ضد سرقت، از داخل و بیرون یک شیار به پهنای ۸ میلی‌متر استفاده می‌کنند.

یکی دیگر از پروفیل‌های مورد استفاده درب ضد سرقت، ورق فولادی نورد شده (خمکاری شده) وسط درب است. این نوع ورق به صورت سرتاسری و یا به صورت نیم ورق به پهنای ۷۰ سانتی‌متری وسط درب نصب می‌گردد.

بهترین روش برای جا کردن ورق روغنی در وسط، استفاده از شیوه جوش است که نسبت به روش پیچ کردن، قابلیت‌های بیشتری دارد. ضخامت ورق‌ فولادی وسط درب ضد سرقت شامل ۰.۳۵، ۰.۵ و ۰.۷ میلی‌متر است.

لولای درب ضد سرقت دارای ۳ عدد است که در نوع استوانه‌ای دو تکه یا سه تکه تولید می‌شود. ضخامت لولای درب ضد سرقت بین ۱۸ تا ۲۰ میلی‌متر است.

پروفیل درب ضد سرقت

نصب درب ضد سرقت روی چهارچوب فرانسوی

یکی از موضوعات مهم در نصب درب ضد سرقت، استفاده از چهارچوب فلزی یا چوبی است. با توجه به امنیت بالا و رنگ‌پذیری مطلوب چهارچوب‌های فلزی، بسیاری از مصرف‌کنندگان به سمت این نوع چهارچوب‌ها سوق پیدا کرده‌اند.

چهارچوب‌های فلزی اگرچه نسبت به نوع چوبی سنگین‌تر هستند، اما ورق‌های فولادی به کار رفته در آن موجب افزایش ایمنی، استقامت و دوام بالای آن در برابر حریق می‌شود.

انواع چهارچوب‌های فلزی به چهار نوع تقسیم‌بندی می‌شوند که شامل چهارچوب ساده، چهارچوب رومی، چهارچوب مکزیکی و چهارچوب فرانسوی است.

چهارچوب فلزی فرانسوی، یکی از بهترین چهارچوب‌ها از میان ۴ نوع چهارچوب گفته شده به حساب می‌آید که برای تولید آن از ورق روغنی استفاده می‌شود.

ورق سیاه از طریق فرایند نورد گرم (با استفاده از دستگاه رول فرمینگ) به دست می‌آید. همچنین پروفیل‌های به کار رفته در چهارچوب فلزی فرانسوی برای درب ضد سرقت، دارای ضخامتی به اندازه ۲ تا ۲.۵ میلی‌متر در طول ۶ متر است.

قیمت اسکلت درب ضد سرقت

درب ضد سرقت یکی از محصولات مهم در صنایع خانگی و صنعتی است که نقش مهمی در افزایش سطح امنیت محیط داخلی بر عهده دارد.

به طور معمول مواد اولیه مورد استفاده برای تولید چهارچوب اسکلت درب ضد سرقت شامل ورق‌های سیاه به ضخامت ۱.۵ است.همچنین لنگه در از ورق روغنی تولید شده در داخل کشور به ضخامت ۱.۲۵ میلی‌متر تولید می‌شود.

برای اطلاع از قیمت اسکلت درب ضد سرقت، با شماره تلفن ۶۷۱۴۵-۰۲۱ تماس بگیرید. کارشناسان ما در وب سایت کار آهن، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

شما می‌توانید برای استعلام لحظه‌ای قیمت ورق سیاه تولید شده در داخل کشور، به وب سایت کار آهن مراجعه کنید.

قیمت چهارچوب درب ضد سرقت

قیمت چهارچوب درب ضد سرقت، ارتباط مستقیم با قیمت مواد اولیه مورد استفاده در آن دارد. مواد اولیه مورد استفاده در ساخت چهارچوب درب ضد سرقت، شامل ورق سیاه می‌شود. برای اطلاع از قیمت لحظه‌ای و نحوه خرید ورق سیاه تولید شده در داخل کشور، به وب سایت کار آهن مراجعه کنید.

پروفیل درب ضد سرقت

کلام آخر

در این مقاله به موضوع معرفی پروفیل درب ضد سرقت پرداختیم. درب ضد سرقت یکی از محصولات مهم برای امنیت بیشتر منازل در دنیای امروز است که امروزه محبوبیت زیادی دارد. مواد اولیه مورد استفاده در تولید پروفیل درب ضد سرقت، شامل ورق سیاه است که توسط شرکت‌های بزرگ فولادی تولید می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پروفیل درب ضد سرقت، با کارشناسان متخصص ما در وب سایت کارآهن تماس بگیرید.

سوالات متداول

مواد اولیه تولید پروفیل درب ضد سرقت چیست؟

مواد اولیه تولید پروفیل درب ضد سرقت (قفل) شامل ورق سیاه است که در ضخامت ۱.۵، ۱.۲۵ و ۱.۱۵ میلی‌متر مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین برای چهارچوب درب ضد سرقت، از ورق روغنی استفاده می‌‎شود.

ابعاد چهارچوب درب ضد سرقت چقدر است؟

چهارچوب درب ضد سرقت دارای سه اندازه ۲۱۰×۱۰۵، ۲۱۰×۱۱۰ و ۲۱۰×۱۱۵ سانتی‌متر است.

بهترین چهارچوب فلزی درب ضد سرقت چیست؟

یکی از بهترین چهارچوب‌های فلزی درب ضد سرقت، چهارچوب فرانسوی است که برای تولید آن از ورق روغنی استفاده می‌شود.

پروفیل درب ضد سرقت چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی‌های مهم پروفیل درب‌ ضد سرقت شامل استحکام و سطح ایمنی بالا، عایق سرما و گرما، عایق صدا، ضد آتش، ضد رطوبت و … است.

نظرات بسته شده است.