معرفی تیرآهن فولاد احرامیان یزد

فولاد احرامیان یزد یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌های تولیدی در صنعت فولاد است که با عنوان شرکت نورد صنعتی و ساختمانی یزد نیز شُهرت دارد. این شرکت در سال ۱۳۵۹ با هدف تولید انواع مقاطع فولادی مانند تیرآهن، میلگرد و … با ظرفیت سالانه ۳۰۰ هزار تن راه‌اندازی شد. یکی از مزیت‌های مهم فولاد احرامیان یزد، فعالیت مستمر در ابتدای زنجیره فولاد شامل استخراج سنگ آهن، تولید کنسانتره سنگ‌آهن و ساخت مقاطع فولادی متنوع است.

محصول تیرآهن این شرکت، یکی از محصولات مهم تولید شده در کشور است که در حال حاضر سهم مهمی از بازار آهن را به خود اختصاص می‌دهد. این محصول که در طول عملیات نورد و تحت گرید ST۳۷ ،ST۴۴ و ST۵۲ به تولید می‌رسد، با عنوان تیرآهن I یا تیرآهن معمولی (IPE) شناخته می‌شود.

از مهم‌ترین کاربردهای تیرآهن فولاد احرامیان یزد می‌توان به استفاده در صنایعی مانند صنعت ساختمان‌سازی، صنایع سنگین، ساخت نعل، خرپا، ستون، پل‎ها و ساخت پوشش سقف اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی تیرآهن فولاد احرامیان یزد بپردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

فولاد احرامیان یزد در یک نگاه

کارخانه فولاد احرامیان یزد

فولاد احرامیان یزد که با عنوان شرکت نورد صنعتی و ساختمانی یزد نیز شناخته می‌شود، یکی از تولیدکنندگان تیرآهن در کشور است که با هدف تولید انواع مقاطع فولادی با ظرفیت سالانه ۳۰۰ هزار تن، در سال ۱۳۵۹ راه‌اندازی شد. این شرکت در سال ۱۳۷۵ به طور رسمی فعالیت خود را با راه‌اندازی خط نورد گرم در زمین به مساحت ۴۵ هکتار در شهر یزد آغاز کرد؛ به طوری که در حال حاضر بیش از ۱۶۰۰ نفر پرسنل در این مجموعه به فعالیت مشغول هستند. فولاد احرامیان یزد با بیش از ۴۲ سال سابقه فعالیت، یکی از شرکت‌‌های موفق در عرصه تولید ۱۲ محصول فولادی است که به عنوان یک شرکت ثبت شده در بخش خصوصی شناخته می‌شود.

یکی از مزیت‌های فولاد احرامیان یزد، تولید فولاد اقتصادی است. تفاوت فولادی اقتصادی با سایر انواع فولادها می‌توان به کاهش هزینه تمام شده محصولات برای دستیابی به واحد استحکام (استقامت) اشاره کرد. بنابراین فولاد احرامیان یزد، یکی از واحدهای صنعتی است که با کم کردن هزینه واحد استقامت، اقدام به تولید فولاد اقتصادی می‌کند.

از دیگر مزیت‌های فولاد احرامیان یزد در صنعت فولاد کشور، شامل توجه به دراختیار داشتن زنجیره تولید از معدن تا محصول نهایی، بهینه‌سازی فرایند تولید، گسترش واحد تحقیق و توسعه، ، طراحی محصولات جدید فولادی در راستای ارائه سبد متنوع محصولات جهت کاهش هزینه تمام شده تولید، ارائه سرویس‌های جانبی، ارتباط مستقیم با مصرف‌کننده، پاسخگویی به نیازهای خاص مشتریان و بسیاری موارد دیگر می‌شود.

فولاد احرامیان یزد، یکی از معدود شرکت‌هایی است که امکان تولید سفارشی و تولید آنالیزهای خاص را فراهم کرده است. همچنین ارائه گواهی تضمین کیفیت کالا برای ارسال هر کدام از محموله‌های فولادی و رعایت حداقل تلرانس وزن استاندارد در واحد طول جهت افزایش متراژ هر تن و بهینه شدن مصرف، از دیگر اقدامات مهم این شرکت برای دستیابی به عنوان برند مورد اعتماد در صنعت فولاد کشور به حساب می‌آید.

لازم به توضیح است که محصولات شرکت فولاد احرامیان یزد در صنایعی مانند ساختمان‌سازی، خودروسازی، ماشین‌آلات و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در برنامه توسعه این شرکت، ظرفیت تولید فولاد، نزدیک به ۵ میلیون تن در سال درنظر گرفته شده است.

فولاد احرامیان یزد چه محصولاتی تولید می‌کند؟

۱- استخراج سنگ آهن

۲- کنسانتره سنگ آهن

۳- میلگرد ساده

۴- میلگرد آجدار

۵- تیرآهن I

۶- مفتول‌های صنعتی و ساختمانی

۷- تسمه عریض فابریک

۸- خرپا میلگردی

۹- گازهای صنعتی

۱۰- شافت پولیش خورده

۱۱- شافت تراش خورده

۱۲- شافت کشش سرد شده

همه چیز درباره تیرآهن I فولاد احرامیان یزد

محصول تیرآهن فولاد احرامیان یزد

محصول تیرآهن I فولاد احرامیان یزد، پروفیلی متشکل از دو بخش جان تیرآهن و بال‌ تیرآهن است که وظیفه تحمل تنش‌های ناشی از نیروی برشی و لنگر خمشی سازه‌های فلزی را برعهده دارد. به معنایی بهتر، جان تیرآهن وظیفه دارد تا در برابر نیروهای برشی و بال‌ها نیز در برابر گشتاور خمشی مقاومت کند. این محصول راهبردی فولاد احرامیان یزد از طریق روش نورد گرم و تحت گرید ST۳۷ ،ST۴۴ و ST۵۲ تولید می‌شود.

تیرآهن فولاد احرامیان یزد با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن در سایز ۱۰ تا ۳۲ تحت استاندارد IPE تولید و عرضه می‌شود. از ویژگی‌های مهم تیرآهن شرکت نورد صنعتی و ساختمانی یزد می‌توان به بهینه بودن، بسته‌بندی مکانیزه و حافظ محصول تا محل مصرف، صاف بودن انتهای هر شاخه در محل برش، وزن ایده‌آل و بهینه هر شاخه و تابگیری شده اشاره کرد.

لازم به توضیح است که تیرآهن فولاد احرامیان یزد در صنایعی مانند صنعت ساختمان‌سازی، صنایع سنگین، ساخت نعل، خرپا، ستون، پل‎ها و ساخت پوشش سقف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نحوه تولید تیرآهن I فولاد احرامیان یزد

تصویر کوره فولادی

۱- برای تولید تیرآهن I فولاد احرامیان یزد، ابتدا شمش‌های فولادی در کوره گذاشته می‌شود.

۲- شمش‌های فولادی ریخته شده در کوره، تحت دمای ۱۱۰۰ درجه سانتی‌گراد حرارت می‌بینند.

۳- وقتی شمش‌های فولادی تحت دمای کافی حرارت دید، اصطلاحا به آن شمش پخته می‌گویند.

۴- شمش‌های پخته شده به وسیله رول، به سمت مرحله رافینگ (استند) برده می‌شود.

۵- هدف از انتقال شمش‌های پخته شده به مرحله رافینگ یا استند، کاهش قطر شمش طی سه مرحله است.

۶- هدف از کاهش قطر شمش، افزایش طول محصول به دست آمده است که طی سه مرحله به طول معین می‌رسد.

۷- محصول تولید شده در طول فرایند اشاره شده، به سمت قفسه‌های نورد منتقل می‌شود.

۸- هدف از انتقال محصول به سمت قفسه‌های نورد، برش دادن آن‌ها است.

۹- برش دادن محصول به دست آمده به وسیله قیچی متراژ صورت می‌گیرد.

۱۰- در آخر نیز محصول در زیر گیوتین‌‌های بسته‌بندی با طول ۱۲ متر، برش داده می‌شوند.

مشخصات تیرآهن I فولاد احرامیان یزد

محصول تیرآهن I فولاد احرامیان یزد دارای سطح مقطع شبیه به حرف انگلیسی I است که بال‌های باریک و لبه‌های مخروطی شکلی دارد. عرض این محصول شامل بال و ارتفاع آن شامل جان تیر است. تیرآهن I فولاد احرامیان یزد برای اینکه بتواند تحت کمانش، بار بیشتری را تحمل کند، تیر آن عمیق‌تر از پهنای خود درنظر گرفته می‌شود.

اگرچه سطح مقطع تیرآهن I مجموعه فولاد احرامیان یزد، می‌تواند بار مستقیم و کششی را تحمل کند اما در برابر پیچش مقاومت کافی را ندارد. علت این موضوع به سطح مقطع بسیار باریک آن برمی‌گردد. وقتی سطح مقطع تیرآهن باریک باشد، به این معنی است که تنها در یک جهت می‌تواند نیرو را تحمل کند. لازم به توضیح است که تیرآهن I فولاد احرامیان یزد برای دهانه‌های بین ۱۰ تا ۳۰ متر مورد استفاده قرار می‌گیرد. جهت اطلاع از قیمت دقیق و لحظه‌ای تیرآهن I کارخانه‌ فولاد احرامیان یزد، به وب سایت کارآهن مراجعه کنید.

مشخصات فنی و لیست قیمت تیرآهن I فولاد احرامیان یزد
قیمت (ریال) واحد برش گرید استاندارد سایز
۳۴.۳۷۰.۳۰۷ شاخه ۱۲ متری ST۳۷ IPE ۱۴
۴۱.۴۴۰.۳۰۹ شاخه ۱۲ متری ST۳۷ IPE ۱۶
۵۰.۰۲۵.۳۰۳ شاخه ۱۲ متری ST۳۷ IPE ۱۸
۵۸.۶۱۰.۳۰۹ شاخه ۱۲ متری ST۳۷ IPE ۲۰
۷۳.۲۵۵.۳۰۶ شاخه ۱۲ متری ST۳۷ IPE ۲۲

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا به معرفی تیرآهن فولاد احرامیان یزد بپردازیم. فولاد احرامیان یزد یکی از شرکت‌های فولادی است که علاوه بر ساخت محصول تیرآهن I یا معمولی، به تولید محصولاتی مانند کنسانتره سنگ‌آهن، میلگرد ساده و آجدار و … می‌پردازد. محصول تیرآهن I فولاد احرامیان یزد طی عملیات نورد و تحت گرید ST۳۷ ،ST۴۴ و ST۵۲ تولید می‌شود. از کاربردهای این محصول می‌توان به استفاده در صنعت ساختمان‌سازی، صنایع سنگین، ساخت نعل، خرپا، ستون، پل‎ها و ساخت پوشش سقف اشاره کرد. اگر قصد خرید تیرآهن I را دارید، حتما با کارشناسان ما در مجله کارآهن تماس بگیرید.

نظرات بسته شده است.