معرفی میلگرد نیشابور

فولاد نیشابور يكي از شرکت‌های بزرگ صنعتی زیر نظر مجتمع فولاد خراسان است که با هدف تولید انواع مقاطع فولادی مانند میلگرد، تیرآهن و … در سال ۱۳۹۱ راه‌اندازی شد. میلگرد تولید شده فولاد نیشابور به دو محصول میلگرد ساده و میلگرد آجدار تقسیم‌بندی می‌شود. میلگرد ساده فولاد نیشابور در سایز ۱۰ تا ۵۰ میلی‌متر و تحت استانداردی ملی ایران (۳۱۳۲) تولید می‌گردد. از طرفی میلگرد آجدار فولاد نیشابور ‌شامل دو نوع میلگرد آجدار جناقی و میلگرد آجدار مرکب است که در سایز ۱۰ تا ۳۲ میلی‌متر به مرحله تولید می‌رسد. استاندارد مورد استفاده برای میلگرد آجدار جناقی و میلگرد آجدار مرکب تولید شده در فولاد نیشابور، شامل استاندارد ملی ایران به شماره ۳۱۳۲ است. ظرفیت تولید میلگرد نیشابور به صورت سالانه رقمی حدود ۵۵۰ هزار تن در نظر گرفته می‌شود. یکی از مزیت‌های منحصربه‌فرد میلگرد نیشابور، قیمت مقرون به صرفه این محصول است. قیمت میلگرد نیشابور بر اساس قیمت مواد اولیه، قطر و سایز محصول، میزان تولید کارخانجات تولید میلگرد در کشور، نرخ ارز، میزان عرضه و تقاضا در بازار بورس کالا تعیین می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا پیرامون موضوع «معرفی میلگرد نیشابور» به موضوعاتی مانند محصولات کارخانه فولاد نیشابور، کارخانه میلگرد نیشابور، مشخصات میلگرد نیشابور، وزن میلگرد نیشابور، قیمت میلگرد نیشابور، نمودار قیمت میلگرد نیشابور، قیمت میلگرد نیشابور در تهران، قیمت میلگرد نیشابور در مشهد و قیمت میلگرد نیشابور در بجنورد بپردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کار آهن را دنبال کنید.

مدت مطالعه: ۷ دقیقه

محصولات کارخانه فولاد نیشابور

شرکت خیام فولاد نیشابور يكي از مجموعه‌های بزرگ صنعتی تابعه مجتمع فولاد خراسان است که در سال ۱۳۹۱ با هدف تولید انواع مقاطع فولادی مانند میلگرد، تیرآهن و … در شهرک صنعتی عطار نیشابوری واقع در جاده نیشابور- مشهد راه‌اندازی شد. مساحت این واحد صنعتی حدود ۹۶ هکتار است که عملیات اجرایی- تولیدی این مجموعه در سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری کامل رسید. ظرفیت تولید سالانه فولاد نیشابور برای فاز یک نورد ۵۰۰ هزار تن و فاز دو نورد نیز ۵۰۰ هزار تن انواع مقاطع فولادی است که با راه‌اندازی طرح‌های توسعه پیش رو، این رقم به چندین برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

از جمله مزیت‌های فولاد نیشابور شامل دسترسی به خط راه آهن سراسری، همجواری با فولاد خراسان برای تامین مواد اولیه شمش فولادی، دارا بودن فناوری روز دنیا و بسیاری موارد دیگر می‌شود. این مجموعه بزرگ صنعتی با ارائه برنامه‌های مدون در زمینه تولید محصولات فولادی سبز بر اساس استانداردهای بین‌المللی، مسائل و موضوعات مربوط به محیط زیست را در اولویت خود قرار داده است.

کارخانه میلگرد نیشابور

تصویری از میلگرد نیشابور

کارخانه میلگرد نیشابور به دو محصول میلگرد ساده و میلگرد آجدار تقسیم‌بندی می‌شود. میلگرد ساده فولاد نیشابور در سایز ۱۰ تا ۵۰ میلی‌متر و تحت استانداردی ملی ایران (۳۱۳۲) تولید می‌گردد. همچنین میلگرد آجدار فولاد نیشابور ‌شامل دو نوع میلگرد آجدار جناقی و میلگرد آجدار مرکب است که در سایز ۱۰ تا ۳۲ میلی‌متر به مرحله تولید می‌رسد. استاندارد مورد استفاده برای میلگرد آجدار جناقی و میلگرد آجدار مرکب تولید شده در فولاد نیشابور، شامل استاندارد ملی ایران به شماره ۳۱۳۲ است. ظرفیت تولید میلگرد نیشابور به صورت سالانه رقمی حدود ۵۵۰ هزار تن در نظر گرفته می‌شود.

مواد اولیه مورد نیاز برای تولید میلگرد نیشابور شامل شمش فولادی در سایز ۱۳۰×۱۳۰ و ۱۵۰×۱۵۰ با طول ۱۲هزار میلی‌متر تولید می‌شود. همچنین باید اشاره کنیم که عناصر موجود در شمش یا بیلت فولادی شامل کربن بین ۰.۲۵ تا ۰.۳۵، منگنز بین ۰.۵۰ تا ۰.۸۰، سیلیسیم بین ۰.۱۵ تا ۰.۵۰، فسفر و گوگرد حدود ۰.۰۴۵ و مس، کروم و نیکل حدود ۰.۳۰ است. لازم به توضیح است که میلگرد نیشابور با علامت حک شده KSCCO بر روی میلگرد، در بازار آهن کشور تولید و عرضه می‌شود.

مشخصات میلگرد نیشابور

خواص مکانیکی میلگرد ساده

طبقه‌بندی علامت مشخصه آزمون کشش آزمون خمش سرد
حداقل تنش تسلیم N/MM۲ حداقل مقاومت کششی N/MM۲ حداقل درصد ازدیاد طول نسبی (A۵) قطر اسمی

(d)

قطر فک خمش
ساده س ۲۴۰ ۲۴۰ ۳۶۰ ۲۵ ≤۱۶ ۳d
۱۶‹d≤۳۲ ۳d
۳۲‹d≤۵۰ ۷d
زاویه خمش (درجه) ۱۸۰-۱۶۰

حداکثر درصد وزنی عناصر شیمیایی میلگرد ساده

طبقه بندی علامت مشخصه کربن سیلیسیم منگنز فسفر گوگرد حداکثر کربن معادل
ساده س ۲۴۰ ۰.۲۲ ۰.۵۵ ۰.۷۵ ۰.۰۵۰ ۰.۰۵۰

خواص مکانیکی میلگرد آجدار

طبقه بندی علامت مشخصه آزمون کشش آزمون خمش سرد
حداقل تنش تسلیم حداقل مقاومت کششی حداقل درصد ازدیاد طول نسبی قطر اسمی قطر فک خمش
آجدار مارپیچ آج ۳۴۰ ۳۴۰ ۵۰۰ ۱۸ ۱۶≥ ۳d
۱۶‹d≤۳۲ ۳d
آجدار جناقی آج ۴۰۰ ۴۰۰ ۶۰۰ ۱۶ ۳۲‹d≤۵۰ ۷d
زاویه خمش (درجه)

۱۶۰ – ۱۸۰

حداکثر درصد وزنی عناصر شیمیایی میلگرد آجدار

طبقه بندی علامت مشخصه کربن سیلیسیم منگنز فسفر گوگرد حداکثر کربن معادل
آجدار مارپیچ آج ۳۴۰ ۰.۳۲ ۰.۶۰ ۱.۳۰ ۰.۰۴۵ ۰.۰۴۵ ۰.۵۰
آجدار جناقی آج ۴۰۰ ۰.۳۷ ۰.۶۰ ۱.۶۰ ۰.۰۴۵ ۰.۰۴۵

وزن میلگرد نیشابور

ویژگی‌های هندسی و وزنی میلگرد ساده

قطر اسمی

d

سطح مقطع اسمی MM۲ وزن محاسباتی یک متر رواداری وزن

٪

رواداری قطر (mm) تغییرات قطری
۱۰ ۷۸.۵ ۰.۶۱۶ ±۵ ۰.۳+

۰.۵-

بیضی بودن باید در محدوده ۷۰ درصد دامنه رواداری باشد
۱۲ ۱۱۳ ۰.۸۸۸
۱۴ ۱۵۴ ۱.۲۱۰
۱۶ ۲۰۱ ۱.۵۸۰
۱۸ ۲۵۴ ۲.۰۰۰
۲۰ ۳۱۴ ۲.۴۷۰
۲۲ ۳۸۰ ۲.۹۸۰ ۰.۴+

۰.۵-

۲۵ ۴۹۱ ۳.۸۵۰ ±۴
۲۸ ۶۱۶ ۴.۸۳۰ ۰.۴+

۰.۷-

۳۲ ۸۰۴ ۶.۳۱۰
۳۶ ۱۰۱۸ ۷.۹۹۰
۴۰ ۱۲۵۷ ۹.۸۷۰
۵۰ ۱۹۶۴ ۱۵.۴۲۰

ویژگی‌های هندسی و وزنی میلگرد آجدار

قطر اسمی سطح مقطع اسمی آج عرضی آج طولی گام وزن محاسباتی یک متر
حداقل ارتفاع در وسط ارتفاع در ۱.۴ از وسط حداکثر ارتفاع اسمی حداقل حداکثر اسمی رواداری(درصد)
۱۰ ۷۸.۵ ۰.۶۵ ۰.۴۵ ۱.۵ ۶.۵ ۵.۵ ۷.۵ ۰.۶۱۶ ±۶
۱۲ ۱۱۳ ۰.۷۸ ۰.۵۴ ۱.۸ ۷.۲ ۶.۱ ۸.۳ ۰.۸۸۸
۱۴ ۱۵۴ ۰.۹۱ ۰.۶۳ ۲.۱ ۸.۴ ۷.۱ ۹.۷ ۱.۲۱۰ ±۵
۱۶ ۲۰۱ ۱.۰۴ ۰.۷۲ ۲.۴ ۹.۶ ۸.۲ ۱۱ ۱.۵۸۰
۱۸ ۲۵۴ ۱.۱۷ ۰.۸۱ ۲.۷ ۱۰.۸ ۹.۲ ۱۲.۴ ۲.۰۰۰
۲۰ ۳۱۴ ۱.۳۰ ۰.۹۰ ۳.۰ ۱۲ ۱۰.۲ ۱۳.۸ ۲.۴۷۰
۲۲ ۳۸۰ ۱.۴۳ ۰.۹۹ ۳.۳ ۱۳.۲ ۱۱.۲ ۱۵.۲ ۲.۹۸۰
۲۵ ۴۹۱ ۱.۶۳ ۱.۱۳ ۳.۷۵ ۱۵ ۱۲.۸ ۱۷.۳ ۳.۸۵۰ ±۴
۲۸ ۶۱۶ ۱.۸۲ ۱.۲۶ ۴.۲ ۱۶.۸ ۱۴.۳ ۱۹.۳ ۴.۸۳۰
۳۲ ۸۰۴ ۲.۰۸ ۱.۴۴ ۴.۸ ۱۹.۲ ۱۶.۲ ۲۲.۰ ۶.۳۱۰

قیمت میلگرد نیشابور

تصویر میلگرد نیشابور در انبار

یکی از مزیت‌های منحصربه‌فرد میلگرد نیشابور، قیمت مقرون به صرفه این محصول است. قیمت میلگرد نیشابور بر اساس قیمت مواد اولیه، قطر و سایز محصول، میزان تولید کارخانجات تولید میلگرد در کشور، نرخ ارز، میزان عرضه و تقاضا در بازار بورس کالا تعیین می‌شود. جهت اطلاع از قیمت لحظه‌ای میلگرد آجدار نیشابور، به وب سایت کار آهن مراجعه کنید.

نمودار قیمت میلگرد نیشابور

میلگرد یک محصول مهم در صنعت ساختمان‌سازی، پل‌سازی و … است که عموما برای افزایش مقاومت کششی بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر محصول میلگرد جزو سبد تولیدات فولاد نیشابور است که شما می‌توانید میلگرد ساده و میلگرد آجدار این مجتمع بزرگ صنعتی را به فراخور نیاز خود، سفارش و خریداری نمایید. برای مشاهده نمودار قیمت میلگرد آجدار نیشابور، به وب سایت کار آهن مراجعه کنید. همچنین شما می‌توانید برای اطلاع از نحوه خرید و شرایط آن، با شماره تلفن ۶۶۳۱۳۰۴۵-۰۲۱ تماس بگیرید. گروه کارشناسان متخصص وب سایت کار آهن، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

قیمت میلگرد نیشابور در تهران

وقتی از میلگرد نیشابور صحبت می‌کنیم، باید در نظر داشته باشید که این محصول یکی از مهم‌ترین محصولات تولید شده در شمال شرق کشور به حساب می‌آید. به همین خاطر قیمت لحظه‌ای و به روز میلگرد ساده و آجدار فولاد نیشابور، از اهمیت بالایی نزد فعالان بازار آهن برخوردار است. یکی از مراکز مهم در عرضه میلگرد نیشابور، شهر تهران به عنوان پایتخت کشور است. جهت اطلاع از قیمت میلگرد آجدار نیشابور در تهران، به وب سایت کار آهن مراجعه کنید.

قیمت میلگرد نیشابور در مشهد

برای خرید میلگرد نیشابور، مراکز مختلفی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، عرضه مستقیم این محصول در شهر مشهد است. همچنین قیمت میلگرد نیشابور در مشهد بر اساس قطر میلگرد، قیمت مواد اولیه شامل فولاد خام، پوشش ضد خوردگی میلگرد نیشابور و … تعیین می‌شود. اگر به دنبال خرید میلگرد آجدار نیشابور هستید، قیمت لحظه‌ای این محصول را در وب سایت کار آهن دنبال کنید.

قیمت میلگرد نیشابور در بجنورد

یکی دیگر از مراکز مهم عرضه مستقیم میلگرد نیشابور، شهر بجنورد است. جهت اطلاع از قیمت به روز میلگرد آجدار نیشابور، به وب سایت کار آهن مراجعه کنید. همچنین جهت مشاوره درباره خرید میلگرد نیشابور، با شماره تلفن ۶۶۳۱۳۰۴۵-۰۲۱ تماس بگیرید. گروه کارشناسان متخصص وب سایت کار آهن، هر لحظه آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

جمع‌بندی

میلگرد فولاد نیشابور

در این مقاله تلاش کردیم تا درباره موضوع «معرفی میلگرد» صحبت کنیم. میلگرد ساده فولاد نیشابور در سایز ۱۰ تا ۵۰ میلی‌متر و تحت استانداردی ملی ایران (۳۱۳۲) تولید می‌شود. از طرفی میلگرد آجدار فولاد نیشابور ‌شامل دو نوع میلگرد آجدار جناقی و میلگرد آجدار مرکب است که در سایز ۱۰ تا ۳۲ میلی‌متر به مرحله تولید می‌رسد. استاندارد مورد استفاده برای میلگرد آجدار جناقی و میلگرد آجدار مرکب تولید شده در فولاد نیشابور، شامل استاندارد ملی ایران به شماره ۳۱۳۲ است. اگر قصد خرید میلگرد نیشابور را دارید، با شماره ۶۶۳۱۳۰۴۵-۰۲۱ تماس بگیرید. کارشناسان متخصص ما در وب سایت کار آهن، آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

نظرات بسته شده است.