معرفی ورق فولادی مخازن تحت فشار اکسین خوزستان

ورق فولادی مخازن تحت فشار اکسین، یک محصول کاملا استراتژیک در صنعت فولاد کشور است که به عنوان ماده اولیه مخازن تحت فشار صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از ویژگی‌های مهم ورق‌های فولادی مخازن تحت فشار فولاد اکسین می‌توان به فولاد تمیز با مقادیر کم سولفور و فسفر، استحکام و تافنس بالا، مقاوم به خزش و خوردگی، نورد ترمومکانیکال، نرماله شده در کوره عملیات حرارتی اشاره کرد. در این مقاله به معرفی معرفی ورق فولادی مخازن تحت فشار اکسین و قیمت ورق فولادی اکسین می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

معرفی فولاد اکسین خوزستان

فولاد اکسین خوزستان یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان ورق فولادی در کشور است که در سال ۱۳۸۴ به منظور تامین نیاز صنایع کشور به ورق‌های عریض فولادی مناسب برای لوله‌های مورد استفاده در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به همراه استفاده در مخازن تحت فشار راه‌اندازی شد.

این شرکت با راه‌اندازی کامل خط تولید توسط شرکت دانیلی از کشور ایتالیا و تامین ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته متناسب با نیاز روز صنعت فولادسازی، در سال ۱۳۸۸ فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: ورق A516 چیست؟ انواع گریدها + قیمت

جدول مشخصات ورق فولادی مخازن تحت فشار اکسین 
نام محصولبرند تولیدکنندهویژگیخواص مکانیکیکاربرد
ورق فولادی مخازن تحت فشارفولاد اکسین خوزستاندارای سولفور و فسفر کم، استحکام و تافنس مناسب و …ضد خوردگی، دوام بالا، مقاوم در برابر خزش و …صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

ورق فولاد اکسین

محصولات فولاد اکسین خوزستان شامل ورق فولادی است که انواع مختلفی دارد. انواع ورق فولادی شرکت فولاد اکسین شامل ورق‌های فولادی بویلرها و مخازن تحت فشار، ورق خطوط انتقال نفت، ورق فولادی جهت کشتی‌سازی، ورق فولادی ساختمانی معمولی، ورق فولادی ساختمانی نرمالیزه شده، ورق فولادی ساختمانی با نورد ترمومکانیکال، ورق فولادی ساختمانی با مقاومت به خوردگی مناسب و ورق فولادی مقاوم به سایش و استحکام بالا می‌شود.

ورق مخازن تحت فشار چیست؟

مخازن تحت فشار یکی از انواع تجهیزات صنعتی است که کاربردهای مختلفی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی دارد. این نوع مخازن دارای محفظه ذخیره‌سازی برای سیالات گازی و مایع است که نقش مهمی در انتخاب نوع فشار آن ایفا می‌کند. مهم‌ترین مولفه در مخازن تحت فشار، میزان فشار درون آن است. انواع فشار درون مخازن تحت فشار شامل فشار معمولی، فشار ثابت، فشار بسیار بالا و فشار فوق بحرانی می‌شود.

برای تولید مخازن تحت فشار فوق بحرانی، خواص مکانیکی، فیزیکی و استانداردهای خاصی را مدنظر قرار می‌دهند تا دیواره مخازن این محصول بتواند پایداری ثابتی داشته باشد. در ایران نیز شرکت‌های اندکی در زمینه تولید ورق‌ مورد استفاده در مخازن تحت فشار فعالیت می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به شرکت‌هایی مانند فولاد اکسین خوزستان و فولاد مبارکه اصفهان اشاره کرد. 

در این مقاله سعی داریم تا درباره ورق فولادی مخازن تحت فشار اکسین خوزستان صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

ورق فولادی مخازن تحت فشار اکسین

ورق‌ مخازن تحت فشار فولاد اکسین

ورق فولادی مخازن تحت فشار اکسین، یکی از باکیفیت‌ترین محصولات موجود در بازار آهن است که امروزه کاربرد و محبوبیت زیادی دارد. این نوع ورق‌ها تحت گریدهای مختلف فولادی تولید می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به گریدهای فولادی P265 ،P275 ،P285 ،P345 ،P355 ،P400 ،P420 ،P440 ،P460 ،P285 ،A283 ،A299 ،A515 ،A516 و A537 تحت استاندارد ASTM اشاره کرد.

یکی از ویژگی‌های مهم ورق‌ مخازن تحت فشار فولاد اکسین شامل فولاد تمیز با مقادیر کم سولفور و فسفر است. همچنین استحکام و تافنس بالا، نورد ترومکانیکال، نرماله شده در کوره عملیات حرارتی و دارای فولادهای میکروآلیاژ مانند N b ،Ti و V، از دیگر ویژگی‌های این محصول به شمار می‌آید.

ورق‌‌های فولاد مخازن تحت فشار فولاد اکسین از نظر خواص مکانیکی دارای استحکام بالا، تافنس مناسب در دماهای پایین، مقاوم به خزش، خوردگی و تست‌های SSCC و H IC است.

انواع ورق فولادی مخازن تحت فشار اکسین

ورق فولادی مخازن تحت فشار اکسین در انواع مختلفی تولید می‌شوند که در ادامه به برخی از مهم‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها می‌پردازیم:

ورق A516 فولاد اکسین چیست؟

ورق A516 یکی از انواع پرکاربرد در ورق فولادی مخازن تحت فشار اکسین است که در ضخامت ۴ تا ۱۲۰ میلی‌متر با عرض ۱۱۰۰ تا ۲۴۰۰۰ میلی‌متر و طول ۲۵۰۰ تا ۲۴۰۰۰ میلی‌متر به صورت فابریک تولید می‌شود. این محصول دارای جوشکاری مناسب و چقرمگی بالایی است که در تولید مخازن بویلر و حرارتی مورد استفاده در صنعت نفت و گاز کاربرد دارد.

گریدهای مختلف تولیدی این نوع ورق  شامل ASTM A516 Gr 70 ،Gr. 55 ،Gr. 60 و Gr. 65 است. همچنین ورق فولادی A۵۱۶ Gr ۶۰ بسته به ضخامت دارای حداکثر ۰.۲۷ درصد کربن و ورق فولادی A۵۱۶ Gr ۷۰ دارای حداکثر ۰.۳۱ درصد کربن است.

علاوه بر این، میزان منگنز ورق A517 گرید ۷۰ بیشتر از سایر گریدها درنظر گرفته می‌شود. در ضمن گرید ۶۰ و گرید ۷۰ خواص مکانیکی مناسب‌تری نسبت به گرید ۶۰ دارند. لازم به توضیح است که ورق فولادی مخازن تحت فشار اکسین گرید ۶۰ و گرید ۷۰، جزو پروفرش‌ترین محصولات از میان ورق‌های فولادی تحت فشار به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: برای اطلاع از قیمت ورق A516 فولاد اکسین خوزستان، همین حالا با ما تماس بگیرید.

ورق A283 فولاد اکسین چیست؟

در ادامه معرفی ورق فولادی مخازن تحت فشار اکسین، به ورق A283 می‌پردازیم. ورق A283 فولاد اکسین خوزستان جزو ورق‌های پرکاربرد برای مخازن تحت فشار است که در ضخامت  ۴ تا ۱۲۰ میلی‌متر، عرض ۱۱۰۰ تا ۲۴۰۰۰ میلی‌متر و طول ۲۵۰۰ تا ۲۴۰۰۰ میلی‌متربه صورت فابریک تولید می‌شود. این محصول به طور معمول در تولید مخازن نگه دارنده تانکر و صنایع نفت و گاز کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: هرآنچه باید درباره ورق A۲۸۳ (ورق مخزنی) بدانید!

این نوع ورق‌های تولید شده در فولاد اکسین خوزستان تحت انواع A283 Gr A ،A283 Gr B ،A283 Gr C و A283 Gr D تولید می‌شوند. همچنین یکی از پرکاربردترین و پرمصرف‌ترین ورق‌های A283 مخازن تحت فشار شامل ورق A283 Gr C است که جوشکاری، خمکاری و چقرمگی مناسبی دارد.

بیشتر بخوانید: خرید ورق A283 فولاد اکسین خوزستان

استانداردهای ورق فولادی مخازن تحت فشار اکسین 

  • EN۱۰۰۲۸-۳
  • AFNOR-NF-A۳۶-۲۱۵
  • EN۱۰۰۲۸-۵
  • ASTM A۵۱۶-۲۸۵-۲۹۹-۵۳۷-۵۱۵
  •  ASTM A۵۷۳

ویژگی‌های ورق فولادی مخازن تحت فشار اکسین

ویژگی‎های ورق فولادی مخازن تحت فشار فولاد اکسین شامل فولاد تمیز با مقادیر کم سولفور و فسفر، فولادهای میکرو آلیاژ مانند Nb و Ti ,V، استحکام و تافنس مناسب، نورد ترمومکانیکال و نرماله شده در کوره عملیات حرارتی می‌شود.

خواص مکانیکی ورق فولادی مخازن تحت فشار اکسین 

مهم‌ترین خواص مکانیکی این نوع ورق‌های فولادی پر کاربرد عبارتند از:

  • مقاوم در برابر خزش
  • استحکام بالا
  • دوام فوق‌العاده بالا
  • مقاومت بالا در برابر آب، رطوبت و در نتیجه خوردگی
  • تافنس مناسب در دماهای پایین

کاربرد ورق فولادی مخازن تحت فشار اکسین

مهم‌ترین کاربردهای ورق فولادی مخازن تحت فشار اکسین عبارتند از:

  • صنعت نفت
  • صنعت گاز
  • صنعت پتروشیمی
  • مخازن تحت فشار
  • بویلرها
  • پالایشگاه‌ها
  • مبدل‌های حرارتی
  • نیروگاه‌ها

قیمت ورق فولاد اکسین

ورق‌های تولید شده در فولاد اکسین، یکی از باکیفیت‌ترین محصولات فولادی در کشور است که امروزه کاربرد زیادی دارد. از طرف دیگر، قیمت ورق فولادی مخازن تحت فشار اکسین به عواملی همچون قیمت اسلب یا تختال فولادی، نرخ دلار و میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد که از این نظر، ورق‌ مخازن تحت فشار فولاد اکسین به همراه ورق‌های مورد استفاده در خطوط لوله نفت و گاز، جزو گران‌ترین ورق‌های موجود در بازار محسوب می‌شوند. برای اطلاع از قیمت لحظه‌ای ورق‌ فولادی مخازن تحت فشار، به وب سایت کار آهن مراجعه کنید 

ورق فولادی مخازن تحت فشار اکسین

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا به معرفی ورق فولادی مخازن تحت فشار اکسین بپردازیم. این نوع ورق‌های تولید شده در فولاد اکسین خوزستان به دلیل کاربرد خاص، یکی از باکیفیت‌ترین محصولات فولادی تولید شده در داخل کشور است که امروزه مصارف زیادی دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره کیفیت، قیمت و نحوه خرید ورق مخازن تحت فشار فولاد اکسین، همین حالا با ما تماس بگیرد. گروه کارشناسان وب سایت کار آهن، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

سوالات متداول

مهم‌ترین محصول تولیدی فولاد اکسین خوزستان چیست؟

فولاد اکسین خوزستان یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان ورق فولادی در کشور به ویژه در زمینه ورق‌های عریض فولادی مناسب برای صنعت نفت، گاز و پتروشیمی است که بخش عمده‌ای از نیاز کشور به ورق‌های فولاد مخازن تحت فشار را تامین می‌کند.

ورق فولادی مخازن تحت فشار اکسین تحت چه گریدی تولید می‌شود؟

ورق فولادی مخازن تحت فشار اکسین تحت گریدهای P265 ،P275 ،P285 ،P345 ،P355 ،P400 ،P420  P440 ،P460 ،P285 ،A283 ،A299 ،A515 ،A516 و A537 تحت استاندارد ASTM تولید می‌شوند.

ورق فولادی مخازن تحت فشار اکسین چه کاربردی دارد؟

مخازن تحت فشار یکی از تجهیزات صنعتی است که کاربردهای مختلفی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی دارد.

عوامل موثر بر قیمت ورق فولادی مخازن تحت فشار اکسین کدام است؟

قیمت ورق فولادی مخازن تحت فشار اکسین به عواملی همچون قیمت اسلب یا تختال فولادی به عنوان مواد اولیه، نرخ دلار و میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.