میلگرد مجتمع فولاد بافق یزد چه مزیت‌هایی دارد؟

شرکت فولاد بافق یکی از بزرگ‌ترین برندهای تولید کننده میلگرد شاخه و کلاف در ایران است که در سال ۱۳۹۲ با ظرفیت سالانه ۵۵۰ هزار تن انواع محصولات میلگرد آغاز به کار کرد. میلگرد بافق بر اساس استاندارد ملی ایران، استاندارد DIN آلمان (برای محصولات صادراتی)، استاندارد CE ۱۹۲۲، استاندارد CPR ۰۸۵۷ و استاندارد BS در سایزهای بین ۸ تا ۴۰ میلی‌متر تولید می‌شود. انواع میلگرد این شرکت با علامت اختصاری BMISCO شامل میلگرد ساده، میلگرد آجدار، میلگرد آجدار جناقی و میلگرد آجدار مرکب می‌شود که جهت استفاده در صنعت ساختمان‌سازی، تحت گریدهای A۳ و A۴ تولید می‌گردند. مهم‌ترین مزایای میلگرد فولاد بافق شامل استفاده از مواد اولیه باکیفیت، انجام تست‌های مکانیکی (کشش، خمش و بازخمش)، مدیریت انرژی مصرفی، تصفیه و به کارگیری مجدد آب مورد استفاده در فرایند تولید، دسترسی به ریل سراسری و بسیاری موارد دیگر می‌شود. از جمله مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت نهایی میلگرد بافق یزد می‌توان به قیمت مواد اولیه، قیمت حامل‌های انرژی، ظرفیت تولید کارخانجات تولید میلگرد، قیمت حمل و نقل، نرخ دلار، تورم و میزان عرضه و تقاضا اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم تا پیرامون موضوع «میلگرد مجتمع فولاد بافق یزد چه مزیت‌هایی دارد»، به موضوعاتی مانند فولاد بافق یزد، میلگرد فولاد بافق، انواع میلگرد بافق، مزایای میلگرد بافق، علامت اختصاری میلگرد بافق یزد، خواص مکانیکی میلگرد بافق یزد، خواص شیمیایی میلگرد بافق یزد، وزن میلگرد بافق یزد، قیمت روز میلگرد بافق یزد، قیمت میلگرد ۱۴ بافق یزد امروز و قیمت میلگرد ۱۶ بافق بپردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کار آهن را دنبال کنید.

مدت مطالعه: ۸ دقیقه

فولاد بافق یزد

میلگرد صادراتی فولاد بافق

شرکت فولاد بافق یکی از مجتمع‌های بزرگ تولید میلگرد در ایران است که در سال ۱۳۹۲ آغاز به کار کرد. این مجتمع بزرگ صنعتی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی یاران، در اولین فاز تولیدی خود موفق به راه‌اندازی خط تولید میلگرد شاخه و کلاف شد. این شرکت نام‌آشنا در صنعت فولاد کشور، با افتتاح واحد کلاف و آهن اسفنجی در سال ۱۴۰۱ توانست گام مهمی در تامین مواد اولیه تولید میلگرد کشور بردارد. همچنین فولاد بافق طی همین سال موفق به راه‌اندازی واحد احیای مستقیم، گندله‌سازی و واحدهای ذوب شد.

مجتمع فولاد بافق در حال حاضر زنجیره کامل تولید فولاد را دراختیار دارد. به طوری که این شرکت با در اختیار داشتن ۵ واحد صنعتی، تجهیزات به روز تولیدی و ناوگان اختصاصی، برای نزدیک به یک هزار نفر اشتغال مستقیم فراهم کرده است. ظرفیت تولید واحد گندله‌سازی فولاد بافق نزدیک به ۵ میلیون تن در سال است که این رقم برای واحد احیا مستقیم به ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی به صورت سالانه می‌رسد. در ضمن واحد فولادسازی با ظرفیت سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن و واحد نورد میلگرد با ظرفیت تولید ۵۵۰ هزار تن انواع میلگرد شاخه و کلاف به صورت سالانه، نقش مهمی در تامین نیاز صنایع داخلی ایفا می‌کند.

میلگرد فولاد بافق

محصول میلگرد مجتمع فولاد بافق یزد بر اساس استاندارد ملی ایران و استاندارد DIN آلمان (برای محصولات صادراتی)، استاندارد CE ۱۹۲۲، استاندارد CPR۰۸۵۷ و استاندارد BS در سایزهای بین ۸ تا ۴۰ میلی‌متر تولید می‌شود. به علت تقاضای بالا برای میلگرد ساختمانی بافق به خصوص تحت گریدهای A۳ و A۴، امکان تولید این محصول در سایزهای سفارشی نیز وجود دارد.

فناوری مورد استفاده در خط نورد میلگرد این مجتمع صنعتی شامل کوره پیش گرم با تکنولوژی آلمان، اتوماسیون خط تولید لاگون آرتیا اسپانیایی (LAGUN ARTEA)، بسته‌بندی تمام خودکار شرکت OMV ایتالیا، تجهیزات خنک‌کاری کشور سوئد و سایر تجهیزات ساخته شده توسط باسکوتکنیا اسپانیا (BASCOTECHNIA) می‌شود.

انواع میلگرد بافق

میلگرد ساختمانی (آرماتور) A۳ یا آج ۴۰۰ با آج دوکی شکل ۱۲ متری از سایز ۸ تا ۳۲

میلگرد ساختمانی (آرماتور) A۳ یا آج ۴۰۰ با آج دوکی شکل ۹ متری سایز ۱۴ و ۱۶ برای تولیدات تیر برق و سایر مصارف

میلگرد ساختمانی (آرماتور) A۳ یا آج ۴۰۰ با آج دوکی شکل با طول سفارشی از سایز ۸ تا ۴۰

میلگرد ساختمانی (آرماتور) A۴ یا آج ۵۰۰ با آج دوکی شکل ۱۲ متری

میلگرد ساختمانی (آرماتور) A۴ یا آج ۵۰۰ با آج دوکی شکل ۹ متری سایز ۱۴ و ۱۶ برای تولیدات تیر برق و سایر مصارف

میلگرد ساختمانی (آرماتور) A۴ یا آج ۵۰۰ با آج دوکی شکل با طول سفارشی از سایز ۸ تا ۴۰

میلگرد صنعتی آلیاژی از قبیل CK۴۵ ،CK۶۰ ،St۵۲ و… در ضخامت و طول‌های متفاوت بر اساس سفارش مشتری

انواع میلگرد مطابق استاندارد BS و DIN از قبیل انواع B۵۰۰ در ضخامت و طول سفارشی جهت صادرات

مزایای میلگرد بافق

فرایند تولید میلگرد بافق یزد

این شرکت برای اینکه بتواند میلگرد باکیفیت در کشور تولید کند، همواره بر بهره‌گیری از شمش مرغوب با خواص شیمیایی و مکانیکی استاندارد و متناسب تاکید کرده است. همچنین بهره‌گیری از مجهزترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها همچون دستگاه تست کشش، دستگاه فشار، دستگاه خم و بازخم و نظارت مرحله‌ به‌ مرحله بر تمام فرآیند تولید و انجام تست‌های مکانیکی (کشش، خمش و بازخمش) نیز جزو دستاوردهای مهم این مجتمع بزرگ صنعتی به حساب می‌آید.

فولاد بافق یزد برای تولید میلگرد اقتصادی، اقدامات مهمی مانند مدیریت انرژی مصرفی به همراه عایق‌کاری حداکثری کوره (بدون استفاده از مازوت در فصل سرما)، تصفیه و به کارگیری مجدد آب مورد استفاده در فرایند تولید، دفع اصولی پساب و لجن حاصل از تصفیه آب و آبیاری فضای سبز کارخانه با آن، بیابان‌زدایی و غرس سالانه نهال در دشت‌های حومه شهر بافق انجام داده است.

از دیگر مزایای واحد نورد میلگرد بافق می‌توان به بهره‌گیری از فناوری روز دنیا در آزمایشگاه‌های کنترل کیفی، کنترل کیفی میلگرد در تمام مراحل با هدف رفع کاستی‌ها، داشتن استاندارد ملی ایران به شماره ۳۱۳۲ تحت عنوان میلگردهای فولادی گرم نوردیده برای تسلیح بتن و دارا بودن کوره پیش گرم با ظرفیت ۱۰۰ تن در ساعت اشاره کرد.

علامت اختصاری میلگرد بافق یزد

شرکت فولاد بافق یزد یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان میلگرد ساده و آجدار است که محصولات خود را با علامت اختصاری BMISCO تولید و روانه بازار آهن کشور می‌کند.

خواص مکانیکی میلگرد بافق یزد

طبقه بندی علامت مشخصه درصد ترکیب شیمیایی عناصر حداکثر کربن معادل %
کربن سیلیسیم منگنز فسفر گوگرد
میلگرد ساده س ۲۴۰ ۰.۲۴ ۰.۶۰ ۰.۸۵ ۰.۰۵۵ ۰.۰۵۵
میلگرد آجدار مارپیچ آج ۳۴۰ ۰.۳۴ ۰.۶۵ ۱.۴۰ ۰.۰۵۰ ۰.۰۵۰ ۰.۵۰
میلگرد آجدار جناقی آج ۴۰۰ ۰.۳۹ ۰.۶۵ ۱.۷۰ ۰.۰۵۰ ۰.۰۵۰
میلگرد آجدار مرکب آج ۵۰۰ ۰.۴۲ ۰.۹۵ ۱.۹۰ ۰.۰۵۰ ۰.۰۵۰

خواص شیمیایی میلگرد بافق یزد

طبقه بندی علامت مشخصه آزمون کشش آزمون خمش سرد
حداقل تنش تسلیم حداقل مقاومت کششی حداقل ازدیاد طول نسبی زاویه خمش (درجه) قطر فک خمش نسبت به قطر اسمی میلگرد
میلگرد ساده س ۲۴۰ ۲۴۰ ۳۶۰ ۲۵ ۱۸۰ ۲d
میلگرد آجدار مارپیچ آج ۳۴۰ ۳۴۰ ۵۰۰ ۱۸ ۱۸۰ ۳d
میلگرد آجدار جناقی آج ۴۰۰ ۴۰۰ ۶۰۰ ۱۶ ۱۸۰ ۵d
میلگرد آجدار مرکب آج ۵۰۰ ۵۰۰ ۶۵۰ ۱۰ ۹۰ ۵d

وزن میلگرد بافق یزد

نام برند وزن انواع سایز میلگرد
۱۰ ۱۲ ۱۴ ۱۶ ۱۸ ۲۰ ۲۲ ۲۵ ۳۲
بافق یزد ۷.۴ ۱۰.۷ ۱۴.۵ ۱۹ ۲۴ ۲۹.۶۴ ۳۵.۸ ۴۶.۲ ۷۵.۸

قیمت روز میلگرد بافق یزد

میلگرد مجتمع بافق یزد در انبار

وقتی از قیمت روز میلگرد بافق یزد صحبت می‌کنیم، منظور میزان اهمیت این محصول و کارخانه تولیدی است. اصولا وقتی قیمت یک محصول به صورت روزانه توسط بسیاری از صنعتگران حوزه ساختمان‌سازی استعلام می‌شود، منظور این است که تقاضای زیادی برای خرید محصول فوق وجود دارد. میلگرد بافق یزد نیز جزو آن دسته از محصولات پر تقاضا است که قیمت آن نه تنها به صورت روزانه، بلکه به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند. از جمله مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت نهایی میلگرد بافق یزد می‌توان به قیمت مواد اولیه، قیمت حامل‌های انرژی، ظرفیت تولید کارخانجات تولید میلگرد، قیمت حمل و نقل، نرخ دلار، تورم و میزان عرضه و تقاضا اشاره کرد.

یکی از مزیت‌های میلگرد بافق به ویژه در میان صنایع داخلی کشور، قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه آن است. با نگاه به وضعیت حمل و نقل این محصول طی سال‌های گذشته می‌توان به این نتیجه رسید که همجواری مجتمع فولاد بافق به خطوط ریل سراسری، از جمله عوامل موثر بر کاهش قیمت تمام شده میلگرد به حساب می‌آید. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قیمت لحظه‌ای و نحوه خرید، به وب سایت کار آهن مراجعه کنید.

قیمت میلگرد ۱۴ بافق یزد امروز

اگر قصد خرید میلگرد ۱۴ شرکت فولاد بافق یزد را دارید، حتما به عوامل موثر بر قیمت این محصول توجه کنید. از جمله عوامل موثر بر قیمت میلگرد ۱۴ می‌توان به قیمت مواد اولیه مورد استفاده این محصول شامل شمش فولادی اشاره کرد. همچنین میلگرد ۱۴به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین محصولات فولاد بافق، تحت استاندارد A۳ و A۴ تولید می‌شود. در ضمن فراموش نکنید که میلگرد ۱۴ بافق یزد دارای استحکام بالا و وزن پایین نسبت به سایر محصولات تولید شده در این شرکت است. برای اطلاع از قیمت به روز میلگرد ۱۴ فولاد بافق یزد، به وب سایت کار آهن مراجعه نمایید.

قیمت میلگرد ۱۶بافق

میلگرد فولاد بافق یکی از محصولات باکیفیت در بین تولیدکنندگان کشور است که محبوبیت زیادی نزد مصرف‌کنندگان دارد. یکی از محصولات مهم این شرکت میلگرد ۱۶ است که در صنایع ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. میلگرد ۱۶ فولاد بافق تحت استاندارد A۳ تولید می‌شود که شما می‌‌توانید جهت اطلاع از قیمت لحظه‌ای این محصول، به وب سایت کار آهن مراجعه کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا درباره موضوع «میلگرد مجتمع فولاد بافق یزد چه مزیت‌هایی دارد؟» صحبت کنیم. مجتمع فولاد بافق یزد، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان میلگرد در ایران است که سالانه نزدیک به ۵۵۰ هزار تن انواع میلگرد ساده و آجدار تولید می‌کند. استفاده از مواد اولیه باکیفیت، مدیریت انرژی مصرفی، دسترسی به ریل سراسری و … از جمله مزایای مهم این مجموعه به حساب می‌آید. در صورت نیاز به مشاوره درباره خرید انواع میلگرد فولاد بافق، با شماره تلفن تماس بگیرید. کارشناسان ما در وب سایت کار آهن، آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

نظرات بسته شده است.