ترند کابینت فلزی در سال ۱۴۰۳

آشپزخانه یکی از پر جزئیات و گران‌ترین مکان‌‌ها در خانه است. به طوری که این محصولات نقش مهمی بر شکل، ظاهر و احساس کلی آشپزخانه دارند. توجه دقیق به مواد مورد استفاده در ساخت کابینت، انواع، پوشش‌ها و رنگ‌ها در این زمینه بسیار مهم است. بهترین موادی که می‌توانید برای کابینت‌های سبک مدرن در سال ۱۴۰۳ استفاده کنید شامل کابینت تولید شده از ترمو فویل، پلی اتیلن ترفتالات، اکریلیک، ملامینه بافت‌دار و فلز ضد زنگ می‌شود.

یکی از بهترین موادهای تشکیل‌دهنده کابینت در سال ۱۴۰۳، فلز ضد زنگ است که امروزه محبوبیت زیادی دارد. کابینت فلزی دارای ویژگی‌هایی همچون مقاومت در برابر انواع باکتری و قارچ، رطوبت، عوامل شیمیایی، حرارت به همراه دوام بالا و سازگار با محیط زیست است.

در این مقاله قصد داریم تا پیرامون موضوع «ترند کابینت فلزی در سال ۱۴۰۳»، به موضوعاتی نظیر کابینت آشپزخانه مدرن و شیک، کابینت ترموفیل، کابینت پلی اتیلن ترفتالات، کابینت اکریلیک، کابینت ملامینه، کابینت فلزی و چرا کابینت فلزی برای آشپزخانه مناسب است؟ بپردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، وبلاگ کار آهن را دنبال کنید.

انواع کابینت آشپزخانه

کابینت مدرن در سال 1402

وقتی مردم به کابینت آشپزخانه فکر می‌کنند، اولین چیزی که به ذهن آن‌ها می‌رسد چوب طبیعی است. در حالی که ممکن است این یک تصور از پیش تعیین شده باشد و لزوما درست نباشد. اگر خیلی وقت است که به کابینت‌های جدید و مدرن نگاه نکرده‌اید، ممکن است از تعداد مواد جایگزین با کیفیت بالا برای ساخت کابینت شگفت زده شوید. با توجه به طراحی‌های جدید آشپزخانه معاصر و مدرن، بسیاری از خانواده‌ها به سمت استفاده از مصالح کابینت مدرن سوق پیدا کرده‌اند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

از نظر فنی، طراحی آشپزخانه مدرن جایی بین دوران کلاسیک و معاصر قرار می‌گیرد. طراحی مدرن در ابتدا با سطوح مسطح، فرم‌های هندسی و تزئینات کم یا بدون تزئین مشخص می‌شد. در حال حاضر، طراحی آشپزخانه مدرن به بخشی از یک روند بزرگتر با تاکید بر خطوط صاف و تمیز، فضاهای باز و عناصر طراحی مینیمالیستی تبدیل شده که دارای مواد بسیار کاربردی پسا صنعتی است.

طراحی آشپزخانه مدرن دارای چندین ویژگی است که شامل خطوط افقی، کابینت بدون قاب یا پوشش کامل، پالت‌های رنگی تک رنگ، جزئیات و تزئینات حداقلی و استفاده از قطعات صنعتی جدید می‌شود. طراحی مدرن آشپزخانه با استفاده از فضا و کابینت‌های هندسی به همراه سادگی آن‌ها، عملکرد شما را در آشپزخانه به حداکثر ممکن افزایش می‌دهد.

اکنون بیایید به ۵ مورد از بهترین مواد یا متریالی که می‌توانید برای کابینت‌های سبک مدرن استفاده کنید، نگاه کنیم.

کابینت ترموفیل

کابینت آشپزخانه ترموفویل

کابینت آشپزخانه ترموفیل یک ماده وینیل پی وی سی است که از طریق گرما و فشار روی درب‌های ام دی اف اعمال می‌شودِ به طوری که این دو را با هم ترکیب می‌کند. فرایند ترموفیل دارای یک سطح بدون درز در یک رنگ ثابت و یک الگوی دانه‌بندی چوب مصنوعی است.

کابینت‌های ترموفیل بهتر از کابینت‌های رنگ شده در برابر مصارف روزمره و آسیب‌های عمومی خانگی مقاومت می‌کنند و ترکیبی از دوام و ظاهر زیبا را به بهترین شکل ممکن برای کابینت‌های سبک مدرن به وجود می‌آورند. برخلاف درب‌های ۵ تکه موجود در چوب طبیعی یا ام دی اف رنگ شده، ترموفیل تنها به صورت درب‌های یک تکه عرضه می‌شوند. همچنین کابینت‌های ترموفیل دارای درب‌های مسطح هستند.

لازم به ذکر است که تمامی لبه‌های درب‌های ترموفیل تا حدی گرد هستند. برای اعمال پوشش ترموفیل روی درب کابینت، باید یک شعاع وجود داشته باشد. از آنجایی که این شعاع مورد نیاز است، بنابراین لبه‌ها و گوشه‌ها در درب‌های ترموفیل به اندازه سایر مواد کابینت تیز نیستند. به همین خاطر لبه‌های درب‌های ترموفیل تا حدودی گرد در نظر گرفته می‌شوند.

مزیت واقعی ترموفیل به عنوان جایگزینی برای کابینت‌های رنگ شده، قیمت آن‌ها است. ترموفیل برای هر محدوده قیمتی محصول جداگانه‌ای دارد و محصولات استاندارد آن‌ها به طور قابل توجهی مقرون به صرفه‌تر از ام دی اف‌های رنگ شده هستند.

کابینت پلی اتیلن ترفتالات

کابنیت آشپزخانه پلی اتیلن ترفتالات

پلی اتیلن ترفتالات (PET) یک پلیمر ترموپلاستیک است که تحت حرارت و فشار زیاد روی یک بستر MDF (با چسب اختصاصی) لمینت می‌شود. به لطف ماهیت مواد، PET به راحتی در تمام مراحل ساخت بازیافت می‌شود و همین امر آن را به یکی از محصولات دوستدار محیط زیست تبدیل کرده است.

کابینت‌های PET به دلیل روکش مات بسیار ارزشمند هستند و در رنگ‌های ثابت ساخته می‌شوند. بر خلاف ترموفویل که می‌توان آن را به سبک‌های مختلف درب چسباند، قالب‌گیری PET بر روی درب‌های سه بعدی بسیار سخت‌تر است و در نتیجه فقط در درب کابینت‌های تخته‌ای می‌توان آن را جستجو کرد.

علاوه بر این، PET یک ورقه بسیار ضخیم‌تر از ترموفیل است و کیفیت فوق‌العاده بادوامی به آن می‌دهد. زیرا در برابر خراش مقاوم و بادوام‌تر است و در برابر گرما یا رطوبت نیز آسیب‌ چندانی نمی‌بیند. از نظر قیمت، PET یک ماده کابینت مدرن متوسط در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند با قیمت برخی از چوب‌های کابینت بسیار مجلل رقابت کند.

کابینت اکریلیک

کابینت آشپزخانه اکریلیک

اکریلیک یک ماده مصنوعی با کیفیت بالا است که کابینت را صاف و براق می‌کند. اگر به دنبال زیبایی کابینت‌های براق هستید، اکریلیک بهترین گزینه برای شما است. کابینت‌های اکریلیک به طور رایج با رنگ‌های ثابت به خصوص برای محصولات با براقیت بالا استفاده می‌شود. با این حال، بسته به نظر سازنده، می‌توانید کابینت‌های اکریلیک را در الگوهای مختلف انتخاب کنید.

نکته‌ای که اکریلیک را به یک ماده عالی برای کابینت‌های براق تبدیل می‌کند، دوام آن است. درب‌های براق همیشه آسیب بیشتری نسبت به درب‌هایی با روکش مات از خود نشان می‌دهند. مقاومت چشمگیر اکریلیک در برابر خراش (حتی بهتر از PET است)، بهترین راه برای کاهش احتمال آسیب قابل توجه در یک روکش براق آسیب‌پذیر است. در ضمن برخلاف کابینت PET و کابینت ترموفیل، درب‌های کابینت اکریلیک را می‌توان برای رفع خش تعمیر کرد.

کابینت‌های اکریلیک فقط در درب‌های صفحه تخت (صفحه‌ای) عرضه می‌شوند. فرایند تولید آن‌ها برای قالب‌گیری درب سه بعدی مناسب نیست.همانطور که در مورد کیفیت بالای کابینت‌های اکریلیک صحبت کردیم، جای تعجب نیست که آن‌ها یک ماده گران قیمت از نظر هزینه هستند. بنابراین کابینت اکریلیک تاحدودی پرهزینه و گران است.

کابینت ملامینه

کابینت آشپزخانه ملامینه

تخته‌های ملامینه بافت‌دار از یک زیر لایه تخته خرده چوب خام و مستحکم با کاغذ تزئینی آغشته به رزین تشکیل شده است. کابینت‌های ملامینه در واقع ظاهر دانه‌های چوبی یکنواخت‌تر از انواع چوب طبیعی ایجاد می‌کنند. زیرا چوب‌های سخت دارای مواد طبیعی هستند و به نوبه خود، هیچ دو نوع کابینت ساخته شده با چوب طبیعی، فاقد الگوی دانه‌ای مشابه هستند. به لطف فرایند تولید منحصربه‌فرد کابینت‌های ملامینه، آن‌ها می‌توانند الگوی دانه‌بندی کاملا ثابتی به وجود آورند.

ملامین بافت‌دار اروپایی یک خط ملامینه با کیفیت بالاتر و لوکس محسوب می‌شود. ETM ماده‌ای معتبر با بافت‌ها و رنگ‌های عمیق‌ تولید می‌کند؛ دانه‌های چوبی با ظاهر واقعی‌تر که حتی بیشتر شبیه چوب سخت طبیعی است. همچنین ملامینه‌های مدرن راه حلی با کیفیت و با کارایی بالا ارائه می‌دهند که با درب کابینت ساده، نیازهای زیبایی‌شناختی طراحی معاصر را برآورده می‌کند.

کابینت فلزی

کابینت آشپزخانه فلزی

کابینت فلزی، یک ماده مدرن به حساب می‌آید که در مقایسه با سایر انواع کابینت‌ها، منحصر به فرد است. علاوه بر این، کابینت فلزی به عنوان بهشت ​​کابینت‌های درب شیشه‌ای محسوب می‌شود. این نوع کابینت یک ماده بادوام است که به راحتی خراش به خود نمی گیرد. همچنین لازم نیست نگران رطوبت، گرما یا رطوبت باشید، زیرا کابینت فلزی در برابر این نوع عوامل نیز مقاوم است.

اگرچه درب‌های کابینت فلزی در مورد سبک طراحی، انعطاف‌پذیرترین نیستند، اما آن‌ها به عنوان درب‌های مسطح بدون طراحی در دسترس هستند. رنگ‌های آن‌ها نیز بسیار محدود است. بیشتر تولیدکنندگان انواع رنگ مشکی، خاکستری و گلبهی را برای سال ۱۴۰۳ درنظر می‌گیرند. در ضمن رنگ مشکی محبوب‌ترین رنگ برای کابینت فلزی در سال ۱۴۰۳ است. با این حال، شما می‌توانید از کابینت‌های فلزی با درب شیشه‌ای استفاده کنید. شیشه‌های استاندارد برای کابینت فلزی، شامل شیشه کریستالی، آینه‌ای و مات هستند. حتی می‌توانید کابینت فلزی را بدون درب شیشه‌ای استفاده کنید.

با توجه به متریال مقاوم کابینت فلزی، بنابراین باید انتظار داشته باشید که برای این نوع کابینت‌ها قیمت بالاتری پرداخت کنید. زیرا کابینت با متریال فلز جزو گران‌ترین محصولات در انواع کابینت تولید شده بازار است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ورق مورد استفاده در کابینت فلزی، مقاله «معرفی بهترین ورق فلزی برای کابینت» را در وب سایت کار آهن مطالعه کنید.

ترند کابینت فلزی

چرا کابینت فلزی ترند سال ۱۴۰۳ است؟

۱- مقاوم در برابر باکتری و قارچ

کابینت فلزی ضد زنگ، سطحی غیر متخلخل دارد؛ به طوری که هیچگونه مایع، باکتری، قارچ یا کپک نمی‌تواند به آن نفوذ کند. این بدان معنی است که باکتری‌ها، قارچ‌ها و گردوخاک جایی برای پنهان شدن در فلز ضد زنگ ندارند. فلز ضد زنگ اولین انتخاب در کابینت‌های آشپزخانه بیمارستان‌ها و آشپزخانه‌های خانگی و تجاری است.

۲- مقاوم در برابر رطوبت

کابینت فلزی ضد زنگ از فولاد کم کربن ساخته شده که دارای کروم و نیکل است. کروم آن را در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم می‌کند. فلز ضد زنگ برای کابینت‌های آشپزخانه با رطوبت بالا مناسب است.

۳- مقاوم در برابر عوامل شیمیایی

کابینت فلزی ضد زنگ مقاومت شیمیایی قابل توجهی دارد. این محصول در برابر نمک‌ها، مواد شیمیایی آلی، حلال‌ها، اسیدها و بازها مقاوم است. با این حال سعی کنید به طور دائم کابینت‌ها را پاک کنید.

۴- مقاومت در برابر حرارت

نیکل موجود در کابینت فلزی ضد زنگ یک عنصر شیمیایی است که آن را در برابر حرارت مقاوم می‌کند. با این حال کابینت‌های فلزی ممکن است تحت دماهای بالا تغییر رنگ بدهند، اما در برابر گرمای معمول مقاومت قابل توجهی از خود نشان می‌دهند.

۵- دوام بالا

ترکیب فلزی کابینت فلزی ضد زنگ آن را در برابر ضربه مقاوم می‌کند. به همین خاطر باید کابینت فلزی را به عنوان یکی از محصولات با دوام بالا معرفی کرد.

۶- سازگار با محیط زیست

کابینت فلزی ضد زنگ یک ماده قابل بازیافت است. عناصر آلیاژی اصلی آن شامل کروم، نیکل و مولیبدن، همگی بسیار ارزشمند هستند و به راحتی قابل بازیابی و جداسازی از سایر مواد هستند. امروزه که مسائل زیست محیطی در نجات و حفظ جهان ما بسیار مهم است، فولاد ضد زنگ برای محیط زیست پاک یک گزینه جدی به نظر می‌رسد.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا درباره موضوع «ترند کابینت فلزی در سال ۱۴۰۳» صحبت کنیم. پیش از شروع سال ۱۴۰۳، پیش‌بینی‌ها درباره انتخاب بهترین متریال برای ساخت کابینت به پایان رسید و گزینه‌ها در این زمینه مشخص شد. بهترین متریال برای کابینت در سال ۱۴۰۳به کابینت‌های فلزی، ترموفیل، پلی اتیلن ترفتالات، اکریلیک، ملامینه بافت‌دار تعلق دارد که در این راستا، کابینت فلزی به واسطه ضد زنگ بودن، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای محیط آشپزخانه خانگی و صنعتی به حساب می‌آید. برای کسب اطلاعت بیشتر در زمینه فلز مورد استفاده در کابینت فلزی، با ما تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در وب سایت کار آهن، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

نظرات بسته شده است.