آمار تولید و فروش محصولات فولاد خوزستان در ۷ ماهه نخست ۱۴۰۲

بر اساس اعلام جدول ارائه شده شرکت فولاد خوزستان در سایت کدال طی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، میزان تولید گندله ۲.۶۷۱.۲۴۲ تن، آهن اسفنجی ۱.۷۳۸.۵۴۱ تن، بیلت و بلوم ۹۴۷.۷۵۱ تن و اسلب ۴۹۶.۵۵۹ تن بوده است. با این حال مقدار فروش محصولات فولاد خوزستان به شرکت‌های داخلی در حدود ۱.۳۹۷.۳۵۶ تن و ۴۹۳.۳۱۴ تن به فروش صادراتی تعلق دارد. در این گزارش به میزان تولید، فروش و مبلغ فروش محصولات فولاد خوزستان از ابتدا سال جاری تا پایان مهر ماه سال جاری می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

فروش داخلی و صادراتی محصولات فولاد خوزستان

شرکت فولاد خوزستان در یک ماهه منتهی به ۳۱/۰۶/۱۴۰۲ میزان فروش بیشتری نسبت به ماه گذشته داشته است که به تبع آن از نظر انرژی در بخش گاز طبیعی نیز، با افزایش مصرف مواجه بود. با این حال طی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، اغلب محصولات زنجیره فولادی این شرکت با افزایش تولید و فروش مواجه بوده است.

جدول تولید و فروش محصولات فولاد خوزستان در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲
نام محصولتولید
(تن)
فروش داخلی
(تن)
مبلغ فروش داخلی
(به ازای هر تن-میلیون ریال)
فروش صادراتی
(تن)
مبلغ فروش صادراتی
(به ازای هر تن-میلیون ریال)
گندله۲.۶۷۱.۲۴۲۱۳۲.۹۶۲۴.۱۳۸.۱۵۲
آهن اسفنجی۱.۸۳۶.۷۲۷۴۷.۶۹۹۴.۱۹۲.۴۷۷
بیلت و بلوم۹۸۱.۶۳۶۵۴۰.۹۴۲۷۶.۸۴۱.۶۲۳۳۸۶.۳۲۳۵۰.۵۴۷.۳۸۳
اسلب۷۶۲.۹۷۸۳۶۷.۱۸۴۵۴.۶۵۳.۰۷۵۳۰۶.۴۴۴۷.۴۸۲.۵۹۳

قیمت گندله به همراه فروش داخلی

این شرکت در بخش تولید و فروش گندله طی شهریور ماه نسبت به مرداد ماه، روند کاهشی را تجربه کرده است. با این حال قیمت گندله فولاد خوزستان در شهریور ماه، روند افزایش داشته است و در صورت تداوم فروش پایین، قیمت گندله نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

با این حال، از ابتدای سال مالی تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه سال ۱۴۰۲، مقدار تولید گندله فولاد خوزستان، ۲ میلیون و ۶۷۱ هزار و ۲۴۲ تن بوده است که از این مقدار در حدود ۱۳۲ هزار و ۹۶۲ تن به شرکت‌های داخلی فروخته شد. مبلغ فروش گندله فولاد خوزستان به ازای هر تن، ۴ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۱۵۲ ریال بوده است.

علاوه بر این در یک ماهه منتهی به ۳۰ مهر ۱۴۰۲، در این بخش کاهش اندک تولیدات را شاهد هستیم ولی تعداد فروش افزایش چشمگیری داشته است و این امر افزایش نرخ فروش گندله را به همراه داشت. با توجه به افزایش نرخ گندله به عنوان ماده اولیه، می‌توان تاثیر افزایش قیمت در صنایع مرتبط را محتمل دانست.

قیمت آهن اسفنجی به همراه فروش داخلی

در بخش آهن اسفنجی در شهریور ماه نسبت به ماه مرداد، علاوه بر افزایش تولید و فروش خارجی، قیمت این محصول نیز روند رو به رشدی در داخل کشور داشته است؛ اگرچه فروش خارجی بیشتر بوده است اما قیمت آن، روند کاهش به خود دید.

علاوه بر این، مقدار تولید آهن اسفنجی فولاد خوزستان در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، در حدود یک میلیون و ۸۳۶ هزار و ۷۲۷ تن بوده است که از این مقدار در حدود ۴۷ هزار و ۶۹۹  تن به شرکت‌های داخلی فروخته شد. نرخ فروش آهن اسفنجی فولاد خوزستان به ازای هر تن، ۴ میلیون و ۱۹۲ هزار و ۴۷۷ ریال بوده است.

علاوه بر این در یک ماهه منتهی به ۳۰ مهر ۱۴۰۲، در این بخش شاهد افزایش تولیدات و کاهش تعداد فروش هستیم ولی نرخ فروش افزایش یافته است. این موضوع به علت کاهش میزان فروش در داخل و نبود فروش خارجی (صادرات)  باشد که تقاضا برای این محصول را بالا برده و در نتیجه باعث افزایش قیمت آن شده است.

قیمت بلوم و بیلت به همراه فروش داخلی

در بخش بلوم و بیلت در شهریور ماه، اگرچه روند تولید و فروش افزایشی بوده است اما قیمت در بخش فروش داخلی به علت کاهش میزان صادرات و افزایش عرضه، روند کاهشی را تجربه کرد. با این حال، کاهش میزان صادرات به علت کاهش تقاضا از سوی مصرف کننده خارجی، زمینه را برای کاهش قیمت این محصولات به وجود آورد.

از طرفی، مقدار تولید بیلت و بلوم فولاد خوزستان در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، در حدود ۹۸۱ هزار و ۶۳۶  تن بوده است که از این مقدار در حدود ۵۴۰ هزار و ۹۴۲  تن به شرکت‌های داخلی فروخته شد. نرخ فروش بیلت و بلوم فولاد خوزستان به ازای هر تن، ۷۶ میلیون و ۸۴۱ هزار و ۶۲۳ ریال بوده است.

فولاد خوزستان

قیمت اسلب به همراه فروش داخلی

در بخش تولید، قیمت و فروش اسلب، آمارها نمودار افزایشی را در ماه شهریور نشان می‌دهد. با این حال فولاد خوزستان در زمینه فروش صادراتی اسلب طی شهریور ماه سال ۱۴۰۲، فعالیتی نداشت؛ به این دلیل تقاضا از سوی مصرف کننده‌های داخلی روند افزایشی داشته است.

با این حال، مقدار تولید اسلب فولاد خوزستان خوزستان در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، در حدود ۷۶۲ هزار و ۹۷۸ تن بوده است که از این مقدار در حدود ۳۶۷ هزار و ۱۸۴ تن به شرکت‌های داخلی فروخته شد. نرخ فروش اسلب فولاد خوزستان به ازای هر تن، ۵۴ میلیون و ۶۵۳ هزار و ۷۵ ریال بوده است.

علاوه بر این در یک ماهه منتهی به ۳۰ مهر ۱۴۰۲، شاهد افزایش تقریبا ۲ برابری فروش هستیم. همچنین در این بخش با افزایش تولید و افزایش تعداد فروش همراه بوده و نرخ فروش اندکی کاهش داشته است که می‌تواند به دلیل افزایش عرضه باشد.

فروش صادراتی بیلت و بلوم

مقدار فروش صادراتی بیلت و بلوم فولاد خوزستان در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، در حدود ۳۸۶ هزار و ۳۲۳ تن بوده است. نرخ فروش صادراتی این محصول به ازای هر تن، ۵۰ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۳۸۳ ریال در نظر گرفته شد.

علاوه بر این در یک ماهه منتهی به ۳۰ مهر ۱۴۰۲، در این بخش مانند بخش اسلب، شاهد افزایش تولید و افزایش تعداد فروش و کاهش قیمت هستیم. البته آمار این بخش به اندازه بخش اسلب چشمگیر نبوده و تغییرات اندکی به همراه داشت. در بخش صادرات شاهد افزایش فروش خارجی هستیم که موجب کاهش قیمت این محصول در این بازار شده است.

فروش صادراتی اسلب فولاد خوزستان

مقدار فروش صادراتی اسلب فولاد خوزستان در ۶ ماهه نخست سال جاری، در حدود ۳۰۶ هزار و ۴۴ تن بوده است. نرخ فروش صادراتی این محصول به ازای هر تن، ۴۷ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۵۹۳ ریال در نظر گرفته شد.

فولاد خوزستان

قیمت کدال فولاد خوزستان

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، قیمت محصولات زنجیره فولاد مانند گندله، آهن اسفنجی، بیلت و بلوم و اسلب فولاد خوزستان در وب سایت کدال، روند رو به رشدی داشته است. برای کسب اطلاعات بیشتر، به پاراگراف‌های بالا مراجعه کنید.

قیمت شمش فولاد خوزستان

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت شمش فولاد خوزستان، به وب سایت کارآهن مراجعه کنید. همچنین شما می‌توانید از طریق شماره تماس ۶۷۱۴۵-۰۲۱، اقدام به استعلام قیمت و شیوه خرید شمش فولاد خوزستان نمایید.

قیمت شمش فولاد خوزستان در بورس کالا

برای مهر ماه سال جاری بین ۱۹.۵۲۰ تا ۱۹.۸۱۰ هزار تومان به ازای هر کیلو درنظر گرفته می‌شود. در حالی که طی شهریور ماه این رقم بین ۲۰ هزار و ۱۳۰ تومان تا ۲۰ هزار و ۵۳۰ تومان به فروش می‌رسید. با این حال میانگین روزانه این محصول در مهرماه سال جاری، حدود ۱۹.۵۲۰ تومان است.

قیمت هر کیلو شمش فولاد خوزستان

در حال حاضر قیمت آزاد هر کیلو شمش فولاد خوزستان ۲۳۱۰۰ تا ۲۳۸۰۰ تومان است. برای کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان کارآهن تماس بگیرید.

محصولات فولاد خوزستان

مهم‌ترین محصولات شرکت فولاد خوزستان شامل گندله، آهن اسفنجی در ابتدای زنجیره فولاد و محصولاتی مانند بیلت ، بلوم و اسلب تولید شده در واحد نورد گرم می‌شود.

ظرفیت تولید فولاد خوزستان

بر اساس اعلام رسمی وب سایت فولاد خوزستان، ظرفیت تولید شمش فولادی حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن در سال است.

فولاد خوزستان

گندله سازی فولاد خوزستان

واحد گندله‌سازی شرکت فولاد خوزستان شامل دو مدول گندله‌سازی به ظرفیت اسمی ۳.۲ میلیون تن گندله در سال است. واحد احیا مستقیم شرکت فولاد خوزستان وظیفه تبدیل کردن گندله سنگ آهن به آهن اسفنجی را دارد. این واحد دارای سه مدول میدرکس با ظرفیت ۲.۲ میلیون تن و دو مدول زمزم با ظرفیت ۱.۸ هزار تن به صورت سالانه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله «معرفی محصولات شرکت فولاد خوزستان» را در وب سایت کارآهن مطالعه کنید.

اسلب فولاد خوزستان

یکی از محصولات مهم فولاد خوزستان، اسلب فولادی است که در واحد نورد گرم تولید می‌شود.

کلام آخر

در این گزارش به آمار تولید، قیمت و فروش محصولات فولاد خوزستان در ۷ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ اشاره کردیم. بر اساس آمار ارائه شده فولاد خوزستان در وب سایت کدال، این شرکت در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ شاهد افزایش تولید، قیمت و فروش محصولات در بازار داخلی و خارجی بوده است. با این حال، برخی محصولات روند کاهش را نشان می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر، به وب سایت کارآهن مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.