رشد ۴.۶ درصدی تولید جهانی فولاد ضد زنگ در سال ۲۰۲۳

تولید جهانی فولاد ضد زنگ در سال ۲۰۲۳ حدود ۴.۶ درصد افزایش یافت و به ۵۸.۴ میلیون تن رسید. بیشترین تولید جهانی فولاد ضد زنگ به کشورهای اروپایی تعلق دارد. با این حال، کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین نیز نقش مهمی در رشد تولید جهانی فولاد ضد زنگ طی سال ۲۰۲۳ ایفا کردند. در این گزارش قصد داریم تا به آمار تولید جهانی فولاد ضد زنگ در سال‌های ۲۰۲۳ و مقایسه آن با سال ۲۰۲۲ می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله کارآهن را دنبال کنید.

آمار تولید جهانی فولاد ضد زنگ در سال ۲۰۲۳

تولید جهانی فولاد ضد زنگ در سال ۲۰۲۳ با ۴.۶ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۲ به ۵۸.۴ میلیون تن رسید. این آمار را داده‌های سازمان غیرانتفاعی انجمن جهانی ضد زنگ نشان می‌دهد. در این دوره، اروپا از جمله اوکراین، تولید فولاد ضد زنگ خود را ۶.۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش داد و به ۵.۹ میلیون تن رساند. ایالات متحده این رقم را ۹.۶ درصد در سال کاهش داد و به ۱.۸۲ میلیون تن دست یافت.

در آسیا، به استثنای چین و کره جنوبی، تولید فولاد ضد زنگ طیدر سال ۲۰۲۳ با ۷.۲ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۲۲، به ۶.۸۸ میلیون تن رسید. در حالی که چین طی مدت مشابه در سال گذشته، ۳۶.۶۸ میلیون تن فولاد ضد زنگ تولید کرد که ۱۲.۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.

سایر کشورها از جمله برزیل، آفریقای جنوبی، اندونزی، کره جنوبی و فدراسیون روسیه تولید فولاد ضد زنگ را ۵.۲ درصد در سال کاهش دادند و به ۷.۱۶ میلیون تن رساندند.

در سه ماهه چهارم، تولید جهانی فولاد ضد زنگ در مجموع به ۱۳.۸۶ میلیون تن رسید که ۸.۵ درصد نسبت به مدت سه ماهه افزایش داشت. اروپا ۱.۵ میلیون تن (+۲۸.۶% q/q)، ایالات متحده ۴۲۹ هزار تن (-۱۴.۲%)، چین ۸.۶۷ میلیون تن (+۱۷.۸%) و آسیا (به استثنای چین و کره جنوبی) ۱.۷۷ میلیون تن (+۱.۲) تولید کردند. بنابراین، نتایج سه ماهه چهارم برای اکثر مناطق به جز ایالات متحده مثبت بود.

بیشتر بخوانید: تولید جهانی فولاد خام ۳.۷ درصد افزایش یافت

تولید جهانی فولاد ضد زنگ

آمار تولید جهانی فولاد ضد زنگ در سال ۲۰۲۲

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، در سال ۲۰۲۲، تولید جهانی فولاد ضد زنگ با ۵.۲ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۲۱ به ۵۵.۳ میلیون تن رسید. در سال ۲۰۲۲، انتظار می‌رفت که تولید فولاد ضد زنگ جهانی با ۴ درصد رشد در سال به ۵۸.۶ میلیون تن برسد.

بیشتر بخوانید: استعلام قیمت و خرید آهن آلات

کلام آخر

در این مقاله به آمار تولید جهانی فولاد ضد زنگ در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۲ پرداختیم. به گزارش خبرنگار کارآهن به نقل از مرکز GMK، تولید جهانی فولاد ضد زنگ در سال ۲۰۲۳، ۴.۶ درصد رشد داشته است. آمار جهانی نشان می‌دهد که رقم اصلی تولید جهانی فولاد ضد زنگ در سال ۲۰۲۳، ۵۸.۷ میلیون تن بوده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تولید جهانی فولاد، به وب سایت کارآهن مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.